För jag vill åka hem

Ingen känsla är så stark och påtaglig som känslan av hemlängtan. Jag har det bra här, jobbar i princip varje dag, tränar i princip varje dag, umgås med vänner som jag trivs otroligt bra med. Ändå är det någonting som liksom skaver, såhär i soffan en lördagkväll.

Jag längtar hem.

Längtar hem till landet. Till skog och mark, mammas mat, löpning på skogsstigar och långa samtal vid köksbordet. Till Emelies soffa, till mat och prat med väninnorna. Ja, ni vet nog hur det är. När hemlängtan väl slår till lockar allt. Även lukten av koskit, rastlösheten efter ett par dagars ledighet och andra mindre angenäma saker som tillhör livet hemhemma.

På torsdag åker jag hem. Fyra dagar med jobb, sedan åker jag hem. 


/A.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0