Sparka med benen, ned med hakan, få bort svanken!

Ligger nu i soffan och trycker i mig ett gäng knäckebröd efter det första passet av tio i crawlkursen. Är helt lyrisk - det var så fantastiskt roligt, svårt, utmanande och motiverande! 

Jag är allt annat än en fisk, är snarare åt valrosshållet, men är ändå enormt taggad på att testa något helt nytt, gå utanför bekvämlighetszonen och verkligen börja på noll. Längtar redan till nästa onsdag!


Innan kvällens pass i simhallen blev det en liten sväng på rullskidorna. Jag har inte särkilt långt till närmsta cykelväg så kollade läget där idag. Inte helt optimalt med tunnlar och monsterbacke för min del, men det funkar i nödfall. Så mycket som är så roligt i träningen just nu, det är så att det är svårt att bestämma vad jag ska köra nästa pass. Just nu lutar det ändå åt styrketräning för benen imorgon innan en heldag på biblioteket, det var ett tag sedan den där brutala träningsvärken hälsade på...

/A. 

Kommentarer
Postat av: Helena

Simning är ju så underbart!!!!

2014-09-18 @ 22:43:58
URL: http://www.bodyjoymamman.blogspot.se
Postat av: mikael

Min fru är har tävlingssimmat i sin ungdom så jag borde ta hjälp av henne för att lära mig crawla.
Jag är också sjukt osmidig i vattnet och blir andfådd efter 35 m och får ont i nacken.
Varför jag måste lära mig crawla? Vill genomföra klassikern nångång framöver

2014-09-22 @ 15:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0