När det vänder

Efter åtta dagar med halsont vaknade jag även igår med just halsont. Tidigare dagar har det varit ihållande och gjort rejält ont, igår gav det med sig efter ett par timmar. Efter lite velande fram och tillbaka beslutade jag mig för att testa kroppen i en 3 kilometer lugn jogg. Halsontet fortsatte att lysa med sin frånvaro och det blev även en fotbollsträning på kvällen.

Känslan efter ett lite längre uppehåll är ju helt fantastiskt! Det spritter i benen, energin är på plats och leendet är som fastklistrat på läpparna. Promenader i all ära (har gått knappa milen om dagen nu i veckan) men ingenting slår riktig rörelse med tung andhämtning och svett som pärlar sig i pannan.


Det är lustigt, hur beroende man kan vara av att få springa av sig. Ett beroende jag inte skulle klassa som särskilt negativt dock, så jag tror jag behåller både det och den symptomfria halsen.

/A.

Kommentarer
Postat av: pilla

Håller fullständigt med dig, promenader i all ära men lite mer action är ju så mycket bättre!

Svar: Ver-ke-ligen!
Alexandra

2014-09-05 @ 10:24:07
URL: http://pernillabredolt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0