Tabata och planeringsfunderingar

Imorse ringde klockan strax innan 06.00, men jag lyckades visst stänga av alarmet i sömnen. Fick ett sms av Frida några minuter senare, även det sov jag förbi. Men sedan, lyckades jag vakna av hennes andra sms. Tabata strength skulle idag gästas av två trötta studenter som behövde kicka igång dagen. Nog blev det en "igångkick" alltid... Knäböj, marklyft och bänkpress var några av övningarna som köttades igenom i högt tempo, högintensivt så det förslår! 

En glad Frida efter morgonens pass.

En snabb dusch på gymmet och sedan en lugn stund med frukost framför tvn. Jag och Frida diskuterade det där med träningsplanering innan, något som upptar stor del av mina tankar just nu. Jag har aldrig varit någon planerare, men börjar inse att jag nog måste strukturera upp veckorna lite för att få ut det bästa av träningen och mig själv. Fotboll tisdag och torsdag samt simning onsdag, det är det som är spikat. Lägg till ett par löppass, styrketräning och rullskidor. Och ett extra pass simning i veckan om det ska finnas någon chans i världen att crawlandet ska sätta sig. Nog för att man springer mycket på fotbollsträningarna, men jag gillar inte att tvingas hoppa över ren löpträning med intervaller, långpass och vanliga distanspass. Planen är att springa en runda innan simningen ikväll, men som sagt - planering. Från och med nästa vecka ska jag ha en bättre plan för varje veckan. Spontanitet i all ära, men nu börjar det bli krångligt! Å andra sidan, varför ska en motionär krångla till det? Men samtidigt, även en simpel motionär kan väl vilja göra sitt yttersta för att utvecklas, eller...?

/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0