Jag vill simma!

Simning. Jag som hatade att simma längtar nu till simhallen. Vill slänga mig i vattnet och öva på allt. Öva på ballerinafötter, på rotation, på huvudets position. 

Igår var det crawlkurs igen, veckans höjdpunkt! En timme går så oerhört fort och vi hinner knappt hoppa i vattnet innan det är dags att gå upp igen. Igår var det frånskjut på rygg (hej kallsupar) och bröst som gällde, rotationsövningar och armtag. Och bensparkar. Och hur mycket mer som helst. Att springa är så enkelt, bara att sätta den ena foten framför den andra och låta benen rulla. Att simma däremot, är ruggigt svårt såhär i början med tusen saker att tänka på. Men skam den som ger sig, och jag ser redan nu fram emot morgondagens simpass! 

Innan gårdagens simning begav jag mig till Proteinbutiken. Jag är ingen förespråkare eller användare av proteinpulver i någon större utsträckning, men kan tycka att det är smidigt med en shake innan en morgonjogg, eller som ingrediens i hemgjorda bars. Har fastnat lite i 'mellanmål á la smörgåsträsket' för tillfället och tänkte ta mig ur det någon gång emellanåt. Just bars är himla smidigt att ha med och äta direkt efter träningspass också, då det brukar ta ganska lång tid innan maten står på bordet i det här hemmet...


Jag fick med mig en tidning hem från Proteinbutiken. Det fanns flera intressanta artiklar, men det var framför allt ett uppslag som fångade mitt intresse. Kan det verkligen stämma att 50.000 personer i Sverige använder dopingklassade medel? En fruktansvärt hög och skrämmande siffra, kan det vara möjligt?

Med de orden avslutar jag detta osammanhängande inlägg och cyklar iväg till den sista fotbollsträningen innan ett litet uppehåll.

/A.

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh vändningar på rygg, hello vatten i näsan ;) tycker de är lite läskiga! Simma är galet kul och utmanande :)

2014-10-02 @ 20:13:46
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Jessan

Så kul att du börjar gilla simning, vi får se till att simma ihop någon gång när du är klar med kursen!

2014-10-05 @ 20:34:03
URL: http://jessansworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0