Ett perfekt pass

Just nu befinner jag mig på ett tåg mellan två platser i olika delar av Småland, med en tidning i knät och ett lite lätt illamående på grund av en alldeles för intressant tidning.


Den här helgen, som varit den första utan fotbollsmatcher på ett bra tag, har varit lugn och skön och helt i min smak. Igår bjöd Kalmar på ett strålande väder, drygt 15 grader, strålande sol och så den där krispiga höstluften. Efter frukost framför Nyhetsmorgon tog jag cykeln till Stensö för att springa en runda. Med träningsvärk i benen sedan onsdagens tabatapass tänkte jag springa en mil ungefär, trots fina möjligheter till långpass. Men så var det en sådan där dag när det bara rullar på, när benen sakta men säkert blir piggare och piggare och när naturen är så fantastisk att man inte vill sluta springa.

15 kilometer stannade klockan på när jag var tillbaka vid cykeln. En lätt känsla i kroppen, så lätt att jag började prata med en stretchande man som, precis som jag, just avslutat sin runda. Efter lite prat om skador, väder och vind och löpning önskade vi varandra en fortsatt trevlig dag och jag fortsatte hemåt. När 15 kilometer i 5:15-tempo känns lätt och jag med enkelhet hade kunna fortsätta en timme till, då gillar jag livet.


Stensö, så fint att det blev en morgonpromenad idag. Om ni åker till Kalmar - spring på Stensö! 

/A.

Kommentarer
Postat av: Jessan

Jag önskar jag också kunde känna den lätta känslan när jag sprungit 15 km ;)

2014-10-05 @ 20:32:30
URL: http://jessansworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0