Instagram

Den senaste tiden har huvudvärken varit en ständig följeslagare. Det är så otroligt jobbigt, tar så mycket energi. Just nu är jag dock tacksam över att det värsta har gått över idag, efter jobb följt av tre timmar i sängen. Träningen inställd, bara att acceptera. Det kommer fler dagar, MEN så taggad jag var på att styrketräna idag. Nåväl, det var inte det jag tänkte skriva om här idag.

Jag har tänkte en del på sociala medier. Instagram är enligt mig ett fantastiskt roligt påhitt. Tillsammans med Twitter är det helt klart det bästa jag vet i de sociala medierna. Det är självklart så att man väljer vad man vill dela med sig av, vilken bild man vill förmedla, men det är ändå väldigt inspirerande att få en inblick i människors dagliga liv.  

En salig blandning av bilder från löprundor, simpass, fitnesstävlingar, skogsrundor, jaktdagar, fikastunder... Listan kan göras lång! Jag gillar nördiga människor, som är dedikerade och som väljer att lägga tid och energi på det de anser vara viktigt. I mitt liv är det träningen, i en annans jakten eller matlagningen, heminredningen eller gitarrspelandet. Ibland kan jag känna att jag kanske är störig när jag lägger upp bilder från träningspass, men sen slår det mig - det är ju det som är jag. Min identitet, det jag väljer att lägga min energi på, det som är en av de stora glädjeämnena i mitt liv. 

Ingenting gör mig så glad som när jag lyckas inspirera någon att ta en löprunda eller att gå till gymmet en sväng. Gå utanför bekvämlighetszonen och testa någonting nytt. Alla behöver inte älska att träna, precis som att alla inte behöver älska att plocka svamp. Jag önskar dock att alla fick uppleva känslan av eufori efter ett riktigt jobbigt löppass, eller känna känslan av ben som kan springa i timmar. 

För att knyta ihop säcken avslutar jag med några av mina senaste instagrambilder. Inget särskilt egentligen, bara delar ur mitt liv: 

Bänkpress en lördagkväll med Alexandra, en likasinnad träningskompis som jag spår sub-40 på inom ett par år.

Efter avslutat långpass i mörker och kyla. 

Min kära vän Hannah. Julmarknad, tråkiga hantverk och fantastiskt gott fika.

/A.

Kommentarer
Postat av: Jessan

Jag är också himla förtjust i Instagram, det är nog snart den enda sociala medie som jag använder/följer. Trist med din huvudvärk dock, hoppas du blir av med den snart!

2014-11-25 @ 21:50:15
URL: http://jessansworld.blogg.se/
Postat av: Heidi

Vad heter du på insta? Vill gärna följa :)

Svar: Alexandraaan heter jag där! :)
Alexandra

2014-12-12 @ 10:12:39
URL: http://heianbeian.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0