Alexandra ärthjärna till er tjänst

Alexandra ärthjärna tappade en gång en gymbänk på sin fot. Foten blev blå och det var bara dagar kvar till göteborgsvarvet...

Jag orkar inte med min klantighet! Skulle ställa in bänken på gymmet och satte inte i spärren ordentligt... PANG! Rätt ner på foten. Ett högt skrik och lite hoppande, sedan var det bara att fortsätta. Ja, jösses, min klantighet eller om jag nu ska våga kalla det otur, är en never ending story. Foten gör ont när jag går, men efter 5-10 minuter känner jag inte av det. Det "gnisslar" och "hackar" ovanpå foten när jag böjer på tårna, är nog någon sena som hamnat fel eller kluvits på mitten eller så. ;) Nåväl, värre saker har hänt! Några dagars löpvila är säkerligen bara bra inför 21 kilometer. 

I måndags spelade jag match här i Kalmar, vinst med 7-1 och en riktigt rolig match att spela, även för mig som var libro. I tisdags besökte jag gymmet och for sedan iväg på en ruskigt rolig fotbollsträning med massa skottövningar och annat kul. Och så igår, mage och rygg på gymmet. Jag ska vara ärlig - gymmet känns inte alls lockande för stunden, men det är bara att kämpa på och genomföra de där passen. Idag hoppar jag över fotbollsträningen och sysselsätter mig med cykeln på gymmet. 

Sedan bär det av hemåt imorgon igen, ingen match för min del den här helgen, bara jobb och en dagstripp till Göteborg. Ska bli riktigt roligt, tänker lämna nervositeten hemma och bara njuta av folkfesten och lördagens förhoppningsvis ruskigt pigga ben.

Inför förra årets varv, lyckligt ovetandes om vad som som väntade...

/A. 

Kommentarer
Postat av: pilla

Lycka till imorgon på varvet!

2014-05-16 @ 20:15:59
URL: http://pernillabredolt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0