Stukning, söndag och sol

Vilket fantastiskt väder det har varit i helgen! Har ägnat dagen åt att springa mellan tvättstugan och en bänk i solen, en helt klart godkänd pluggplats. 
 
Helgen som varit har varit bra, även om den inte blev som planerat. Skulle spelat träningsmatch idag, men fick lägga de planerna på is. Anledningen? En stukad fot, igen. Det börjar bli tradigt det här, historien upprepar sig lite för ofta nuförtiden. Förra veckan var det högerfoten som var öm och svullen, den här gången är det vänsterns tur. Sedan jag stukade vänsterfoten och blev ett ledband fattigare för tre år sedan har jag tejpat foten inför varje fotbollsträning- och match, så den helt enkelt inte varit stark nog trots rehab. Jag slutade med det för ungefär två månader sedan och var så glad över att slippa tejpen och faktiskt känna mig ganska stabil. Tills nu. 
 
Det hände som vanligt under en fotbollsträning. Hade den under hårt tryck från i pricip första sekund så svullnaden har jag nästan sluppit ifrån och det känns bättre för varje dag. Jag är vid gott mod, tar det med ro, införskaffar en balansplatta och avsätter en kvart varje dag till den och ska försöka jogga väldigt, väldigt lätt imorgon eller på tisdag. 
 
Hade tänkt gå till gymmet och jobba igenom mage och rygg ikväll. Gårdagens benpass känns i låren idag vill jag lova, vaknade som vanligt när jag försökte vända på mig inatt. Jag ogillar egentligen smärta, men träningsvärk kan jag gärna leva med. Men, dagens pass ställdes faktiskt in. Skulle ta en powernap som gick från 20 minuter till 45 till två timmar. Bara att gilla läget och inse att det finns dagar då soffan, Homeland och pannkakor är mer passande än gymmet. 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Anki

Trist med foten, hoppas du får ordning på dem snart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0