Sommar, sol och träningsmotivation i överflöd

Jag är så glad, så glad, så glad. Löpningen funkar fint trots knät och träningsmotivationen är på topp! Har fått till två morgonrundor nu i veckan, och idag begav mig till den fruktansvärt jobbiga och lite ångestframkallande 7,5an. Upp, ner, upp, ner, terräng, stundtals obanat med rötter och stenar och lera och allt vad skogen har att bjuda på. Galet jobbigt, men samtidigt oerhört roligt. I den bästa av världar är jag disciplinerad nog att springa den en gång i veckan nu i sommar, känns som en bra grej för mina stukade fötter, och för kondition och styrka såklart. 
 
Men så till höjdpunkten träningsmässigt den här veckan: rullskidorna. Igår köpte jag ett par alldeles fantastiskt fina rullskidor som jag sedan invigde. Det blev en mil till att börja med, men ska ut på en runda imorgon kväll efter jobbet igen. Balansen är det definitivt fel på, men så roligt, och så bra träning. Hela kroppen får jobba och det känns som ett perfekt komplement till den för stunden så roliga löpningen. 
 
Jag älskar verkligen när jag hamnar i sådana här stim som ofta infinner sig efter skadeperioder. Nu blev det visserligen bara 14 dagar helt utan löpning, men det är nog för att det ska börja krypa i benen. Nu ska jag bara se till att hålla igång styrketräningen också, måste fixa ett gymkort här hem-hemma att ha i sommar.
 
Gårdagen spenderades sedan i goda vänners lag. En perfekt sommarkväll!
 


/A. 

Kommentarer
Postat av: Lina

Så underbart :)

2014-06-16 @ 07:11:25
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Hej :-) Skadorna verkar följa med namnat.... Först din höft, sen min och nu ditt knä och mitt knä inte långt efter! Tusan vad less man blir!
Men jaaa, kom till Jönköping! Kom och testa triathlon en onsdag! Du skulle verkligen tycka att det är skitkul! Det är så basic som det kan bli, jag lovar att visa hur allt går till! Annars funkar ju en vanlig kvällsjogg på nån fin runda här lika bra också! Vi måste bara styra ihop det! /A2

2014-06-17 @ 16:55:29
URL: http://abacklunds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0