Lerig löpning

Helgen är över, och vi lyckades ta oss till a-slutspel för femte året i rad. Jag anser mig ligga bakom en seger tack vare mycket taktiska byten... Nej, skämt åsido! Det var en härlig helg trots mindre härligt väder - så tacksam över mina kära vänner. 


Jag passade på att utforska Åhus i löpskorna mellan två matcher i lördags. Kan varmt rekommendera Åhus, himla fint ställe att semestra på i några dagar.

Idag är jag ledig och har haft en helt oplanerad dag med sovmorgon som enda måste. Sprang 7,5an innan också, det där fruktansvärda terrängspåret som dagen till ära var rejält blött efter helgens regnande. När man sjunker ner och känner hur man med någon form av sugproppseffekt dras ner i leran varpå skorna fylls med vatten, då vet man att man kommer få slita lite extra de sista kilometerna.


Småland bjuder inte på något finväder så att sola är uteslutet idag. Ligger istället i soffan och vilar lite innan det är dags för dagens andra pass som just idag får bli på rullskidor. 

/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0