Intervallspring i grupp

Alexandra P måste skärpa sig med styrketräningen! Den som jag lyckats hålla mig till hela hösten, vintern och våren men som nu känns lika tråkig som vintern känns lång. Jag antar att det lätt blir så när sommaren, ljuset och värmen kommer. Ikväll ska jag i alla fall iväg till gymmet, om min förkylning tillåter.

Förra veckan hade jag ju ont i halsen men var inte förkyld. Åhus tillsammans med x antal förkylda och halvsjuka människor och så vaknade jag med lite förkylningskänning häromdagen. Nu har det övergått till täppthet och snuva, ingen tendens till feber så hoppas det håller sig där.


Jag (vi?) har som mål att köra ett frivilligt löppass i veckan med lite intervaller, för och med några ur fotbollslaget. Igår var det dags för sommarens första pass som blev 10*200 meter + 5 intervaller i backe där vilande gäng fick stå i planka under tiden de andra sprang backe. Det är verkligen oerhört svårt att hålla i intervallträning när gruppen skiljer sig åt snabbhets- och uthållighetsmässigt men jag tycker det blev ganska bra. För min egen del blev det mer av ett vanligt löppass men det är sekundärt i det här fallet. :) Nästa vecka hoppas jag att fler vågar sig på att förbättra konditionen lite, är alltid välbehövligt. 

Och rullskidorna! Det går framåt. Inte en enda vurpa häromdagen, kändes faktiskt ganska stabilt. Mitt stora problem är dock alla blåsor jag får, söker med ljus och lykta efter ett par handskar bra nog för mina klena händer. 

/A.

Kommentarer
Postat av: Mikael Ragneheim

Angående blåsor på händer är det nog bara att köra på. Brukar bli bättre efter att man har härdat händerna.

Svar: Ja det verkar så, fick inte fullt så många blåsor efter gårdagens pass. :)
Alexandra

2014-07-15 @ 12:43:20
URL: http://ragneheim.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0