Nya tag

Den här veckan har inte riktigt gått min väg. Besvikelser har avlöst varandra och dessutom har höften strejkat rejält. Men, nu är veckan i princip slut, nya tag med ny vecka inom kort!
 
Den där höften ja. Efter måndages lilla löppass var den inte helt nöjd. Har vilat från all form av löpning hela veckan och hoppat över fotbollsträningar i väntan på tisdagens naprapatbesök. Jag har istället fokuserat på det jag faktiskt kan träna och som jag inte tränat särskilt mycket den senaste tiden - överkropp med rygg och axlar i fokus. Gymmet hem-hemma i all ära, men med det begränsande utbudet av hantlar och skivstänger är det lite knivigt att få till bra träning för i synnerhet axlarna. Tillbaka i Kalmar och på F&S har överkroppen fått jobba desto mer den här veckan.
 
Igår körde jag axlar och armar innan det obligatoriska fredagsmyset. Körde 5*5 repetitioner på de flesta övningarna som alla syftade till att bättra på axlar och triceps. Det finns förmodligen ingenting som är så onödigt som att träna biceps, även om det är nedrigt roligt, men just igår struntade jag i att bicepscurla. Tanken är att jag ska åka en del skidor nu framöver om vädret vill som jag vill, och då finns det ju faktiskt anledning att träna triceps. Skönt när man kan hitta en ursäkt till discoträningen... Idag ska det däremot inte discotränas, ben står på programmet och jag bävar redan.
 
Och, om någon undrar så ska vi (till min besvikelse) spela i division 2 i år. Här nedan, något som får mig på lite bättre humör. Over and out.
 
                                      
 
 
/A.
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Livets bergochdalbana
Tulpaner piggar iaf upp

2014-01-25 @ 19:13:10
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: fight4fit

Efter regn kommer solsken och just nu önskar jag dig en hel hög av solsken! :) Men du, sen måste vi prata lite allvar....HUR kan du tycka att bicepcurls är roligt! Hahah!!

Svar: Hehe, det är riktigt kul även om det alltid känns lite fånigt. Vill inte vara en av alla grabbar som kör bicepscurl- kolla i spegeln - bicepscurl - kolla i spegeln - bicepscurl... ;)
Alexandra

2014-01-25 @ 20:21:36
URL: http://www.fight4fit.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0