När träningsmotivationen är på topp

Jag är så fantastiskt taggad på all form av träning just nu. Träningsmotivationen går lite i vågor, precis som med allt annat här i livet, men just nu är den på topp.
 
I fredags satt vi ett gäng från fotbollslaget och började prata om säsongen som gått och matcherna som komma skall, och det är inte klokt hur extremt pepp jag blev på att spela matcher igen. Den absolut bästa situationen med en fotbollsmatch är när man har en riktigt snabb spelare att markera på kanten. Att sedan ha en halv fotbollsplan på sig att hinna ikapp spelaren i fråga, och känna hur man tar in lite för varje steg. Att sedan vara ikapp, ta bollen och känna "yes, jag var minsann snabbare!", det är helt fantastiskt. 
 
I år blir det en väldigt spännande säsong med riktiga derbyn. Westbo United väntar precis som förra året, men i år är även IFK Värnamo med i serien, vilket är som upplagt för riktigt tuffa och roliga derbymatcher. Löpmässigt har jag inga fler lopp än Göteborgsvarvet spikade, men är även där grymt taggad på att få till en riktigt bra tid på milen. Blotta tanken på en snabb mil och på hårda derbymatcher kan få mig att göra några extra repetitioner på gymmet och några extra minuter på cykeln i väntan på intervaller i löpform. Det riktigt spritter i benen när jag tänker på vårens matcher, jag är taggad till tusen! Att matcherna sedan spelas med ett riktigt härligt gäng gör inte saken sämre. Älskade fotboll, älskade vänner. 
 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Mia

Du är den som får mig att sakna fotbollen ibland. Tror dock inte att mina tantknän skulle palla så många matcher... :)

2014-01-05 @ 18:52:59
URL: http://www.menmia.se
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Härligt
Då önskar jag dig
Ett gott nytt fotbollsår

2014-01-06 @ 00:21:50
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Lina

Härligt med pepp :)

2014-01-06 @ 08:00:09
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: fight4fit

Blir ju taggad av att bara läsa de här! Hoppas säsongen blir precis så där bra som du önskar :)

2014-01-07 @ 23:31:47
URL: http://www.fight4fit.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0