Ett nytt år

Så var det nya året här och årets första träningspass är avklarat. Som alltid blir jag lite stressad strax innan tolvslaget och undrar vad jag har glömt göra under året, men som alltid går det över efter någon minut då jag inser att det ju faktiskt är en helt vanlig dag idag. 1 januari 2014. 
 
Gårdagen spenderades hemma hos Johanna. En lugn och trevlig kväll med väldigt god mat och sällskapsspel.
 
 
Efter en lång sovmorgon och en stund framför nyårskonserten från Wien kände jag hur det började krypa i benen. Lediga dagar i all ära, men det behövs inte många timmar innan rastlösheten kommer på besök. Åkte iväg till gymmet och körde årets första pass. Jag är väldigt inne på det där med tid framför ett bestämt antal repetitioner just nu. Dagens pass var återigen 45 sekunder intensivt jobb, 15 sekunder vila. 2 övningar under 10 minuter, därefter några minuter på cykeln, sedan 2 andra övningar och några minuter på cykeln igen. Avslutningsvis lite höftrehab. Övningarna var bänkpress med endast 20 kilo, kombinationsövning biceps/axlar med hantlar, sittande rodd och så en bröstövning i kabelkrossen. Låga vikter, men brännande muskler. 
 
Idag var jag helt själv i det lilla gymmet, så gött att lyssna på hög musik, gå in i den egna lilla bubblan och koppla bort omvärlden för en stund. Ibland kan det vara skönt att vara själv även om träningssällskap pushar och inspirerar. 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Lina

Gillar också upplägg där tiden spelar in, effektivt och bra! :)

2014-01-02 @ 10:23:02
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Anki

Ser riktigt gott ut!
God fortsättning!

Postat av: Anna-Karin Arvidsson

God start på det nya året!
Och den där efterrätten såg smarrig ut minsann!

Sv: Dagen efter vi lämnat Umeå och skidspåret i Nydala var Kalla där och tränade! Det hade varit fräckt att åka samtidigt som henne!

2014-01-03 @ 14:12:17
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0