De gamla vanliga rutinerna

Min långa julledighet här hem-hemma börjar närma sig sitt slut, på gott och ont. Nästan en månad på hemmaplan har gjort att jag har kommit in i de gamla vanorna igen, med fotbollsträningar, jobb och kompishäng. Idag har det varit precis en sådan dag. Jobb 9,00-17,30 och sedan direkt iväg för att träna. Idag var det visserligen ingen fotbollsträning, men än dock träning vid fotbollsanläggningen med en "fotbollskompis". Mitt sällskap för dagen var inte vilken fotbollskompis som helst, utan närmare bestämt min vän och adept Ellie.
 
                                    
 
Hur som helst. Vi körde ett pass med blandade övningar för hela kroppen. Bäst att inte slita alltför mycket på benen med tanke på morgondagens fotbollsträning. Med det i åtanke körde vi mestadels övningar för mage, armar och rygg. Inledde med en cirkel baserad på tid med dips, burpees, skivstångsrodd, plankan med förflyttning, russian twist, triceps i kabelkrossen och knäböj med viktplatta. Fortsatte sedan med latsdrag, sittande och stående rodd samt ryggresningar med vikt. Passet avslutades sedan med en cirkel (45 sekunder intensivt, 15 sekunder vila - favoriten!) med fyra övningar för benen. 
   
                                    
 
Jag hoppas innerligt att morgondagens fotbollsträning blir bättre än den som i måndags spenderades på en frusen konstgräsplan. Lägg till några minusgrader, blåst och en hal plan. En ekvation som hur man än vänder och vrider på det resulterar i en mindre glad Alexandra. Igår sprang jag några kilometer framåt kvällen, som vanligt (nuförtiden) varvade jag löpning och gång, men har förhoppningar om att kunna öka sträckorna och ta bort gångvilan inom kort. Försöker vara glad för det lilla, och tar tillvara på tiden jag egentligen skulle lagt på löpningen och lägger den i gymmet istället. 
 
/A.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0