Helg

Det är knappt att jag vågar skriva att jag just nu, klockan 11.00, sitter vid köksbordet och dricker det viktiga "morgonkaffet". En lång sovmorgon, ett avnitt av Homeland (mitt nya beroende efter Sons of Anarchy, varför började jag kolla?) och nu då alltså - frukost.
 
Den här helgen är en helg utan några uppstyrda planer. Har därför tänkt ägna helgen åt att plugga, träna och äta. Träningsplanen idag är att köra ben på gymmet för att sedan bege mig till simhallen. Planer är i och för sig ingenting jag tar så hårt på, vilket innebär att det mycket väl kan bli något helt annat. Och så imorgon, då är det fotbollsträning på kvällen, inomhus. Där går dock min gräns för vad jag vågar utsätta höften för, så får agera publik och sedan vara med på styrketräningen den andra halvan av träningen. 
 
Igår körde jag veckans första styrkepass med rygg och axlar i centrum. Ett riktigt gött pass som framkallade x antal svettdroppar trots att jag inte körde några som helst pulshöjande övningar. 
 
Mat ja. Äta bör man, och äter gör jag mest hela tiden. Igår testade jag att göra risotto för första gången i mitt snart 23-åriga liv. Det var riktigt kul att laga och det blev riktigt gott! Har några små förbättringar att göra till nästa gång, men för att vara min risottopremiär är jag nöjd med resultatet. Och dessförinnan slängde jag ihop den godaste pajen jag vet, med lax, spenat och fetaost. Det kan hända att jag skrivit om den här tidigare, men den här gången blev den nog faktiskt godare än någonsin förut. Så, har ni aldrig testat den kombinationen i ett pajskal - gör det!
 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: ANGELICA - FITNESS

skönt med sovmorgon ibland :D

2014-02-09 @ 15:17:16
URL: http://nattstad.se/healthbyangelica
Postat av: Emma

Åh, paj! Jag älskar paj i de flesta former. Kör du med färsk lax eller gravad/rökt?

Hoppas träningen gick bra, vad det än blev och att du har haft en härlig helg :)

Svar: Jag med, så gott och perfekt matlådemat! :) den här gången körde jag med varmrökt lax, men brukar oftast ta kallrökt, blir gott oavsettz
Alexandra

2014-02-09 @ 20:26:33
URL: http://semmla.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0