Gösta och pensionärerna

I fredags morgon bestämde jag mig för morgonträning. Efter föreläsningen rullade bilen hemåt för jobb så morgonen var dagens enda chans till ett träningspass. Och vilket pass sen! Och vilka pensionärer, jag närmast älskar dessa fantastisk tanter och farbröder som tränar på morgonen. Ska definitivt få in en rutin att gå till gymmet på morgonen istället för på kvällen, gjorde det förr men har varit alldeles för morgontrött och odisciplinerad på sistone.

Hur som helst. Pensionärerna. Medan jag körde ett riktigt bra pass för rygg/mage där jag fick ordentlig kontakt för en gång skull (med ryggen) hade jag underhållning i form av armhävningstävling med en 75-årig tävlingsdomare och lika gamla/unga tävlingsdeltagare. När jag var klar med det jag skulle göra kommer en farbror fram till mig: Hej Alexandra, har du pustat klart nu? Det var ju Gösta! Krutgubben som drog med mig på ett träningspass en tidig fredagsmorgon en gång förra året. Nu ville han visa en magövning men kanske framför allt byta några ord. Jag började få bråttom, men kunde såklart inte tacka nej. Med en redan slutkörd mage körde jag och Gösta därför den här "rulla ut med skivstång på mage på golvet" i väldigt många repetitioner. Redan på kvällen kom träningsvärken. De är inte dåliga de där farbröderna...

Nog pratat om farbröderna för stunden (även om jag inte kan låta bli att berätta att samtliga satt med en kopp kaffe och fikade när jag stressade hemåt), idag är det dags för benpass! Hem-hemma betyder träning med Lisa och ett av de absolut jobbigaste men bästa passen jag vet. Programmet är spikat sedan tidigare, nu ska vi bara ta oss igenom det med äran och muskelfiber i behåll!

Här och just nu: dagens frukost. Ja delar av den, givetvis. 

   

/A. 


Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt! Vi har många seniorer som tränar hos oss på morgonen och jäklar vad vissa kör på :) kul och se!

2014-02-02 @ 12:10:29
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Bra kräm i det du kan träna tycker jag!
Vad ska naprapaten?

Svar: Hon sa att muskeln som är den krånglande, fortfarande är väldigt stel men att det nog var lite bättre än sist iallafall...
Alexandra

2014-02-02 @ 14:21:06
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Anki

Vad kul med inspirerande pensionärer. Sådant är verkligen lite extra inspirerande!

Svar: Verkligen! Så härligt att se hur de verkligen tar i, utan fokus på att spänna armarna framför spegeln.
Alexandra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0