Det blev en träningshelg

Precis som planerat sitter jag nu här i soffan, trött och hungrig trots x antal mackor. Det har blivit en hel del träning de här två dagarna, med tanken att variera så mycket som möjligt men ändå få ihop mer träning än i vanliga fall. Träningen på veckodagarna går bra, men stundtals är det svårt att plocka fram tillräckligt mycket energi för att kunna prestera efter en lång dag över böckerna. Helgen är mer fri, och i synnerhet den här helgen - ett bra tillfälle att träna lite extra efter många sömntimmar och övrig vila.
 
Igår blev det, som planerat, ett benpass följt av simning. Strax efter att jag publicerade gårdagens inlägg kom huvudvärke som ett brev på posten. Försökte vila bort den framför tvn, men med den höga puls Kalla ordnade för alla tv-tittare blev det inte riktigt så avslappnande som jag tänkt mig. Även om huvudvärken störde blev det ett riktigt bra benpass med lite nya övningar, bland annat utfall bakåt med korsade ben, det känns idag kan jag avslöja. Sedan 45 minuter i bassängen, saknade sällskap, men det gick faktiskt helt okej ändå. Lite bakning, och sedan var lördagen slut.
 
 
Den här dagen har sett ungefär likadan ut som gårdagen, med undantaget att det var Hellner som fick pulsen att skena istället för Kalla. Hade definitivt kunnat vänja mig vid att gå upp, äta frukost, plugga ett par timmar, se Sverige ta OS-silver, gå till gymmet, hem och äta, plugga lite, springa en sväng, äta lite kladdkaka...
 
Spänd på hur höften skulle reagera på dagens lilla löprunda.
 
Ett pass för armar och ben fick det bli idag, följt av 3 kilometer löpning. Inga långa sträckor, men så länge det känns bra är jag "nöjd" och klarar av att hålla stressen borta med tanke på alla dagar utan löpning som springer iväg. (Hehe, nästan lite vitsigt av mig). Jag och Linda åt sedan en exceptionellt god kladdkaka innan kvällens fotbollsträning. För min del blev det 45 minuter blandad löpning och styrka. Tiden sprang iväg, hade grymt roligt, svettades som en gris och gick ifrån hallen med ett stort leende på läpparna.
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Alx2a

Du är ju grym på bilder du!!! :) Men du har väl rätt i att text kan bidra med en hel del med!

Tack för uppmuntrande ord, åkte ju dock på en förkylning bara efter 2 veckors träning :( men får nog räkna med en å annan förkylning när jag ska öka träningen så pass mycket.

Ska du springa Göteborgsvarvets seedningslopp om höften tillåter?

Svar: Ja det är tanken, men är ju inte direkt i löpform att prestera, men det var det ursprungliga planen i alla fall. Ska du springa? :)
Alexandra

2014-02-11 @ 12:46:42
URL: http://abacklunds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0