2014, snart ett minne blott

Nytt år, nya möjligheter! Jag läste något innan idag som var klyschigt, men ändå väldigt träffande. Det var något i stil med, 365 dagar, 365 chanser. 
 
Nytt år, nya möjligheter. Möjligheter att äta nyttigare, träna hårdare, ha en positivare inställning,  byta jobb etcetera, etcetera.  Eller varför inte en möjlighet att damma av den här sovande bloggen...?
 
Jag tänkte ta tillfället i akt och reflektera lite över året som gått såhär på årets näst sista dag. Träningsmässigt, ett år som började med en skadad höft, som fortsatte med en period med bra träning, som blev abrupt avbruten av ett uttänjt ledband i knät. Ett par månader senare var jag igång med träningen igen, tacka gudarna för att jag kom lindrigt undan!
 
Kollade igenom kamerarullen på mobilen för att försöka minnas höjdpunkterna under året som gått. Träningsmässigt är jag trots allt ganska nöjd, jag har haft nedrigt kul under majoriteten av de 300 timmar jag har ägnat åt rörelse. Sett till de blygsamma 80 milen jag har spenderat i löparskorna får jag nog vara nöjd med resultaten på de tävlingar jag har deltagit i. Det tillkommer såklart x antal mil som sprungits på fotbollsplanen, men det är en annan femma.
 
 
Resultat värda att nämna från löpningen?  De är få, men de kommer här. Det blir förhoppningsvis en bra mycket längre, men samtidigt kortare lista nästa år:
 
Göteborgsvarvet: 1:42:51.
Kalmarmilen: 44:26.
Längsta distans: 40,5 km.  
 
Nåväl. Delar av året som gått, i bilder, ur ett träningsperspektiv (jag önskar att bilderna på mig var färre, och de på omgivningen fler...):
 
Wings for life, ett roligt och prestigelöst lopp. Start i Kalmar, mål på Öland. Sprang drygt 22 kilometer om jag inte missminner mig. Ett genrep inför Göteborgsvarvet en vecka (?) senare.
 
En fantastisk dag i Fridas stuga som avslutades med lite löpning och simning. En sådan dag jag sparar i minnesbanken. 
 
Kalmar mini tri, bland det roligaste jag har gjort - alla kategorier. 
 
Kalmarmilen. Känslan var otroligt dålig under hela loppet. Passerade mållinjen på 44:26.
 
En bild från Skyttis, där fotbollsträningarna i Södra äger rum sommartid. Ett år med fotboll i två lag, med ett avbrott i mitten av säsongen pga knät.
 
...innan dess träningsläger i Holland med RÅs LB.
 
Stensö. Fantastiska löpstigar som jag aldrig kan tröttna på. 
 
En suddig bild från mitt tredje dyk någonsin i livet. Crawlkurs.  Har fått kämpa som ett djur för att komma framåt, men med Fridas ständiga pepp har det faktiskt gått just framåt. 
 
Tomtetåget.  Drygt 40 kilometer i löparskor mellan Jönköping och Gränna med min namne Alexandra som  sällskap. Bilden är för övrigt snodd från en annan Alex.
 
År 2015 blir ett spännande år på flera sätt, på flera plan. Jag tar examen till sommaren och är i skrivande stund helt ovetande om vad som komma skall. I övrigt hoppas jag på ett bra år, med mycket skratt, mycket träning och bra resultat. Ett skadefritt år med kvalitativ träning och fortsatt kontinuerlig styrketräning. Mål rent konkret? Skulle hemskt gärna kapa en minut eller två på milen samt springa halvmaran snabbare än i år, dvs snabbare än 1.42.51. Och just det, ska ju åka Vasaloppet också! 
 
Jag är faktiskt taggad på att få vända blad och påbörja resan mot mitt snabbaste, starkaste jag. Gott nytt år, hörrni!
 
/A.
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Var är din race report????? Och du, jävla snyggt dyk där! Kan absolut inte dyka, vågar inte ens testa från den där pallgrejen!:S

Svar: Den kommer nog ikväll.... Tänkte skrivit igår men blev inte så.
Alexandra

2015-01-26 @ 19:24:16
Postat av: Jessan

Hoho? Du skulle ju damma av denna blogg? ;)

2015-02-01 @ 21:20:44
URL: http://jessansworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0