Match igen!

Idag har jag spelat match. Efter mycket om och men vågade jag försöka. Och kroppen höll!

Vaden gjorde ont som tusan under uppvärmningen men sedan släppte det faktiskt. Knät kändes stabilt, väntar in kvällens potentiella eftervärk innan jag säger för mycket... Kom in efter 25 minuter i första och spelade sedan matchen ut.

Det är ett ständigt dilemma det där, med fotboll och skador. I princip alla i min omgivning råder mig att lägga fotbollsskorna på hyllan med tanke på vårens lilla knäincident. Jag har ägnat åtskilliga timmar åt att tänka på det här, men har nog kommit fram till att jag ska spela säsongen ut, så länge jag inte känner av knät. Det är min stora fasa i livet just nu, att skada knät och inte kunna springa. Jag vill verkligen kunna springa hela livet, fotboll lär jag bara spela ett par år till, hur fantastiskt roligt det än är.

På onsdag väntar Kalmar minitriathlon och igår tog jag sommarens andra cykelrunda. Tungt som tusan, hur kan man kan vara så dålig på att cykla? Det blir minst sagt en spännande historia, men skönt med positiva besked från vaden som varit tjurig ett bra tag. En ordentlig uppvärmning är vad som verkar behövas för att den ska fungera. Var hos en naprapat i tisdags som konstaterade att fästet mellan vadmuskeln och senan inte är helt okej, men kanske att en timmes behandling gjorde nytta ändå. Om det handlar om en sträckning eller en överansträngning kunde hon inte svara på, men var i alla fall ganska övertygad om att det inte blir värre av att belastas.



/A. 

Kommentarer
Postat av: Lina

KUL med minitri! :) Kan tänka mig att kalmar bubblar av IM-feber just nu! :)

2014-08-10 @ 22:52:06
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0