Besvikelse

Att kunna träna och röra på mig är en nödvändighet. Just nu närmast livsviktigt. Imorgon är det Sävsjö stadslopp, som varit inplanerat sedan länge. Anmält och klart, tagit ledigt från jobbet och hela tjotaballongen. Vad händer då? Jo, huvudvärken får såklart sällskap av halsont.

Bitterheten när jag vaknade idag, hes och med extremt ont i halsen går knappt beskriva. En titt i spegeln förstärkte det jag kände. Rent krasst: värre saker har definitivt hänt. Just nu hade jag dock så evinnerligt gärna haft en ledig eftermiddag, men kanske framför allt fått chansen att ta ut mig riktigt ordentligt. 

Jag ska inte springa imorgon, jag ska jobba istället. 

Positivt med dagen är dock att jag fick en plats till en extrainsatt crawlkurs i Kalmar! Stod långt ner på reservlistan så det kom lite som en överraskning. Som liten var jag extremt rädd för vatten och var den sista i klassen att ta simborgarmärket, så nu blir det lite upp till bevis här, om man kan lära gamla hundar att sitta eller inte. Kul ska det i alla fall bli, hur det än går. 

Försöker förtränga denna mindre festliga vecka och istället tänka lite positivt. Drömmer mig tillbaka till minitriathlonet i Kalmar för ett par veckor sedan. Så fantastiskt roligt, önskar jag fick göra om det på studs! Med en zlatantofs mitt på huvudet, snabbt uppsatt påväg ut från växlingsområdet - och väldigt väldigt glad. 



/A.

Kommentarer
Postat av: pilla

Men vad tråkigt med förkylning! Krya fort :)

2014-08-29 @ 11:17:58
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Helena

Goda minnen är är alltid bra att plocka fram. Och förresten ... tack snälla för din fina kommentaren. Jag blev så glad!!!

2014-09-05 @ 06:34:18
URL: http://www.bodyjoymamman.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0