Intervaller

Varje gång jag kan springa utan att ha ont i höften är ett hallelujah-moment! Idag hade jag tänkt mig ett intervallpass, det första på uppskattningsvis ett halvår, förmodligen mer än så. Tog cykeln och rullade iväg till det tänka intervallstället. Skogen. Vattnet. Stigarna. 
 
Med tanke på den väldigt begränsade löpträningen hade jag som mål att ligga kring 4.30-tempo under intervallerna. Dagens upplägg var 5-4-3-2-1 minut med halva den föregående intervallen i joggvila mellan varje. Inledde med två lugna kilometer och hade dagen till ära lyckats pricka in tipspromenad á la "alle man-ut" och mötte därmed en hel del människor. Ingenting jag stördes av dock, bara trevlig att möta människor i spåret.
 
Lyckades faktiskt hålla tidsmålet bra. 4-minutaren var jobbigast, sedan blev det ganska enkelt att fortsätta springa på. Längtar så innerligt efter att vara i bra löpform igen, samtidigt som jag njuter av att kunna springa igen. 
 
5 min: 4.30 min/km
4 min: 4:22 min/km
3 min: 4:22 min/km
2 min: 4:05 min/km
1 min: 4:10 min/km
 
Trött men glad trampade jag sedan hemåt igen. Tack kroppen för att du vill samarbeta igen! Sedan, ett gäng pizzabullar till kvällsmat framför Bonde söker fru. Ibland är livet allt bra gött. 
 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt!! Bra jobbat, bra fart!! :)

2014-04-22 @ 08:10:54
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0