Skjut mig i huvet

När tentaångesten knackar på samtidigt som höften och foten känns som att de hör hemma på en tant 75+, då är den enda lösningen att slänga böckerna i väggen och ägna den resterande delen av kvällen åt att äta godis i soffan. Rationellt? Det kan diskuteras? Nödvändigt? Definitivt. 
 
Gårdagens match slutade med oavgjort, varken vi eller Westbo bjöd publiken bestående av 309 (!) personer på någon målfest. 0-0. En rolig match att spela i alla fall, med klassisk derbystämning i andra halvlek. Ett oavgjort resultat betyder att vi nu har allt i våra egna händer inför nästa helg då vi, vid vinst, vinner serien. Känns spännnade och väldigt roligt, samtidigt som det givetvis hade varit extremt roligt om vi hade avgjort det i helgen. 
 
Tenta på lördag innebär att nästa vecka blir en riktig mastodontvecka med plugg upp över öronen. Ångesten kom, som sagt, och knackade på alldeles nyss. Det enda rätta är egentligen att ägna söndagkvällen åt att plugga, men nej, jag väljer att göra precis tvärtom. Humöret är inte på topp med tanke på kroppens status. Höften kändes helt okej innan matchen igår, men idag känns den allt annat än okej - både den och foten protesterar högljutt. Antar att det betyder att jag har ytterligare en vecka med få löppass och desto fler pass på gymmet framför mig. Huvudsaken är att jag är fit for fight till helgen, men nu börjar jag bli less på det här - jag vill kunna springa hur mycket jag vill! 
 
Movits däremot, det är bra grejer, här med låten som just nu går på repeat här hemma. Skjut mig i huvet!
 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh vad spännande det blir till helgen då! Och tentaångesten, det är en av få saker jag INTE saknar från plugget. Lycka till i veckan, det kommer gå strålande!

2013-09-22 @ 19:37:56
URL: http://karinoalexander.com
Postat av: Lina

Hoppas det går fint med tentaplugget! Unna dig vilostunder, ta en uppfriskande promenad och vila huvudet emellanåt! Lycka till i veckan!

Svar: Tack för mycket bra tips! Lägenheten känns som ett fängelse efter några timmar, så då blir det en runda ut i solen! :)
Alexandra

2013-09-24 @ 21:41:40
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0