En lugn vecka

Det är söndag, klockan är snart halv åtta och jag har precis landat i soffan efter 2,5 timmar på vägen. Bloggandet har inte hunnits med de senaste dagarna, livet har liksom kommit emellan. 
 
Sedan sist har jag tränat, pluggat, ätit både pizza och godis, haft en klassisk prata-bort-en-hel-kväll-och-halv-natt-i-soffan-kväll hos en av mina allra bästa vänner, spelat fotbollsmatch, kört drygt 40 mil och kollat på herrlaget när de spelade match. I helt okronologisk ordning. 
 
Åkte alltså hem-hem i helgen för att spela match. Det blev en spännande tillställning som slutade 2-1 till vår fördel. Nu endast tre matcher kvar, först på tur är laget som ligger trea i serien och om två veckor serietvåan, med andra ord är det tuffa matcher som väntar.
 
Höften har ställt till det för mig i veckan. Det där intervallpasset jag skrev om sist blev det ingenting med. Tog förnuftet till fånga och insåg hur dumt det vore att riskera något. Till helgen har jag Kretsloppet inplanerat, just för tillfället är det dock lite osäkert om det blir någon start eller inte. Kroppen får helt enkelt bestämma. 
 
Det har varit en lugn träningsvecka, där de tuffaste passen var på gymmet. Hoppas innerligt att höften är med mig nästa vecka. Imorgon börjar vi med grupparbeten och om jag känner mig själv rätt kommer löpningens verklighetsflykt behövas mer än någonsin de kommande dagarna... Hur som helst, veckan som har gått har sett ut såhär:
 
Måndag: Vila.
Tisdag: Löpning 8,5 km.
Onsdag: Benpass.
Torsdag: Axlar, rygg, triceps, biceps.
Fredag: Motionscykel 40 minuter.
Lördag: Fotbollsmatch. 
Söndag: Löpning 6 km. 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Louise

Krya på den dumma höften!! Och hejja hejja dej på fotbollen!! :0)

2013-09-08 @ 20:23:28
URL: http://atasteofmylife.blogg.se
Postat av: Karin

Krya på höften! Hoppas den blir bra snart!

2013-09-08 @ 20:37:17
URL: http://karinoalexander.com
Postat av: Sofia

Skönt varierande pass iallafall. Härligt. Och grattis till match-segern. :)

2013-09-09 @ 19:00:25
URL: http://lifeaccordingto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0