En fin fredag

Fokus i höst när det gäller styrketräningen är benen och bålen, de två områden som rent funktionellt känns viktigast i löpningen och fotbollen. Jag har faktiskt lyckats hålla mig ganska bra till planen att träna ben minst en gång i veckan, trots att jag fruktar träningsvärken som följer. Igår var det dags igen. Efter en förmiddag med plugg, ett seminarium och några timmar på stan laddade jag upp inför gymmet med en kexchoklad. Tydligen var det ett smart, om än lite otippat, drag då energin hade räckt till betydligt längre tid än de 50 minuter jag spenderade innanför gymmets väggar. Med tanke på söndagens match tog jag det medvetet lite lugnare för att undvika brutal träningsvärk. I skrivande stund sitter jag på en stol (nehe?) och börjar känna att jag sitter på rumpan, om man säger så... 
 
Gårdagens pass såg ut som följer:
- draken 
- sumosquats med kettlebell (ny favorit!)
- utfall med hantlar
- benindrag på boll
- lårpress (?) i maskin
 
Avslutade med att trampa ur benen 10 minuter på cykeln. När jag var klar visade klockan 19.20 och på mobilen fanns följande sms: Ses vid torget 20.00? Cyklade hem från gymmet, duschade, fönade håret, plattade håret, sminkade mig, valde kläder och cyklade sedan in till stan. Framme på torget vid 20.00. Det kallar jag effektivitet! Kvällen spenderades sedan på Krögers uteservering med god mat och trevligt sällskap. En bra början på en helg som nu fortsätter i den andra delen av Småland med plugg och fotboll på programmet. 
 
En suddig mobilbild på mig och Linda från gårdagen. Man får vara glad för det lilla...
/A.

Kommentarer
Postat av: Mari

Fina du =) Härligt !!

2013-09-15 @ 10:31:25
URL: http://www.doitforyourself.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0