Beslut

Jag tror att jag har bestämt mig nu. Testade kroppen under en kort löprunda i samband med att jag skulle hämta cykeln som varit på lagning. Det är mycket som inte stämmer nu. Känslan kan vara väldigt varierande i den så förrädiska löpningen, men just nu är det mer än dålig dagsform som spökar. Om jag inte ändrar mig under morgondagen sparar jag höft, fot och övriga kroppsdelar till söndagens match. 
 
Vad som var mer positivt var gårdagens kvällspass på gymmet. Körde tre övningar under 15 minuter, om och om igen, ett säkert kort om man vill få träningsvärk dagen efter. 
 
1. Nu har jag hjärnsläpp, men den där övningen där man håller i boll/vikt och roterar från sida till sida i någon form av sit-upsposition? Just det, DEN ja. En magövning helt enkelt. Jag körde med en 9 kilo tung "boll". 25 repetitioner. 
2. Benindrag på boll, dock inte den klassiska på mage i plankposition, utan på rygg. Tar bra i baksida lår och rumpa. 10 repetitioner. 
3. Liggandes på rygg, upp med raka ben, sänk sedan sakta benen och repetera. 10 repetitioner. Det var ju himla onödigt att jag valde övningar jag inte kan namnet på!

Fortsatte sedan med några övningar för axlar och rygg. 40 minuter, allt som allt, men rejält svettig hann jag bli. Kom just att tänka på vad som inträffade efter cykelpasset igår morse. Kommer ut vid receptionen efter en timme, genomblöt av svett. En kvinna sitter och håller på med sin mobil, tittar upp, hajar till och utbrister "oj så mycket svett!" 
 
Hehe, säger jag. Man ska väl svettas när man tränar?
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Jessan

Haha you go girl, svettig ska man bli!

2013-09-13 @ 06:52:01
URL: http://jessansworld.blogg.se/
Postat av: fight4fit

Det var nog ett bra beslut, man måste ta hand som sig själv och känns det som du säger som mer än en dålig dagsform så kan de nog vara värt att det det lite lugnare. Men grymt gympass fick du ju till i alla fall, gött!

Svar: Ja det är nog faktiskt så. Hur surt det än känns just nu, så är det ett enda lopp av måååånga. Kroppen ska helst hålla ett bra tag framöver.
Alexandra

2013-09-13 @ 07:42:34
URL: http://www.fight4fit.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0