Kors i taket

Det är knappt att jag kan tro det själv, men jag är nyss hemkommen från simhallen (!). Jag som annars avskyr allt som har med vatten att göra fick en stark längtan efter att simma igår. Tror faktiskt att dagens lilla simtur på 40 minuter är den första sedan Vansbrosimningen, det säger väl allt om mina känslor för simning... Men, det var faktiskt riktigt gött. Skönt att få bli sådär tung i kroppen som jag bara upplever efter att ha varit i bassängen. Skulle till och med kunna tänka mig att köpa ett 10-kort och simma en gång då och då. Kors i taket!
 
Igår hade jag en sådan där dålig träningsdag på gymmet utan någon större energi. Jag har visserligen lite träningsvärk i magen idag så någonting vettigt antar jag att jag gjorde, men ibland infinner sig inte den rätta känslan. Gjorde det jag planerat, men inte mer än så. Avslutade med 30 minuter på cykeln där tävlingsmänniskan i mig triggades rejält av snubben på cykeln bredvid. Jag såg hur han sneglade på min skärm och ökade successivt och jag gjorde givetvis likadant. Rejält svettigt blev det till slut, men sedan avslutades passet med ett blixtnedslag i huvudet och migränen var ett faktum. Det var en riktig pärs att ta mig hem från gymmet, snabbt få i mig migränmedicin och bums i säng efter årshundradets snabbaste dusch. En timme sömn senare var jag åter på banan med uthärdlig huvudvärk. Anledningen till mitt inte helt fantastiska pass bland vikterna är såhär i efterhand ganska given...
  
       
Lyckligt ovetandes om det kommande blixtnedslaget. Iklädd höstens bästa köp - en regnjacka!
 
Som vanligt på onsdagar väntar nu Bonde söker fru och Grey's Anatomy, så nära lycka man kan komma i en tv-soffa!
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Karin

Men vad konstigt! Igår hade jag också världens huvudvärk så jag fick hoppa över träningen och ligga under filten i soffan. Stod solen i fel läge eller var stjärnbilderna spegelvända tro? ;)

2013-10-30 @ 20:45:12
URL: http://karinoalexander.com
Postat av: Crazylicious

Usch och fy för migrän, hoppas att du snart är på benen igen!
Sv: Haha, som jag då! Jag har lite muckler, men ingen kondis, haha, kommer aldrig att räknas som vältränad! :P :P Men visst är det svårt!

2013-10-31 @ 16:06:52
URL: http://crazylicious.shapemeup.se
Postat av: Emma

Jobbigt med migränen. Det har jag tackolov aldrig upplevt. Kul med det lilla "tävlingsmomentet" på cykeln på gymmet innan dock. Tänk att tävlingsinstinkten kan komma på det där sättet. Häftigt hur man funkar :)

2013-10-31 @ 23:09:24
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Helena

Simning ÄR väldigt härligt! Det är min passion sedan ett år tillbaka!

Svar: Jag vill så gärna lära mig att tycka om det, ska verkligen ge det en chans nu!
Alexandra

2013-11-05 @ 07:26:36
URL: http://www.bodyjoymamman.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0