I lyktornas sken

Jag är så galet motiverad till att träna just nu! Kvällen bjöd på en lugn, härlig runda på Stensö med Linda och Hannah. För ett år sedan skulle jag inte fått med mig dem på en löprunda, det vill jag lova. Det blev 6 kilometer med otroligt pigga ben, hade väldigt gärna sprungit både längre och fortare idag, men det satte sällskapet stopp för. Och det tackar jag och höften för.
 
Jag hoppas att jag kan övertyga Hannah om naturens fördel, jämfört med löpbandet hon håller sig till i vanliga fall. Hon var positiv efter dagens runda i alla fall, vilket bådar gott inför framtiden. Jag blir alltid lika glad när jag lyckas få någon att ta sig ut i naturen och faktiskt uppskatta en löprunda. Min forna löpkompis har flyttat från stan och jag är i  desperat behov av nya löparkompisar inför vinterhalvårets kvällsrundor. Jag är en fegis i mörker, men jag tror faktiskt att man ska vara lite av en fegis när det är mörkt ute. Tyvärr.
 
Efter att dagens lilla runda var avslutad återstod den verkliga utmaningen. Att ta kort i mörker med en iPhone ställer stora krav på kreativiteten. Lösningen fick helt enkelt bli att använda oss av bilens resurser och placera oss framför lyktorna...
 
                       
 
6 kilometer i 5:25 min/km. Längtar efter snabba, jobbiga, kräkpass med efterföljande illamående. Även om jag gärna klarar mig utan det där obligatoriska illamåendet egentligen...
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Mari

Superfin header =)

Svar: Tack! :) vad kul att du tycker det, satt och klippte och klistrade lite igår.
Alexandra

2013-10-11 @ 13:51:12
URL: http://www.doitforyourself.shapemeup.se
Postat av: Julia

om du söker lite träningsmotivation eller mattips kolla gärna in på min blogg :))

Svar: Will do!
Alexandra

2013-10-11 @ 19:44:23
URL: http://takethetime.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tror också att man ska vara rädd om sig nu när det blir mörkt ute. Jag är också en fegis, så på vinterhalvåret blir det med löpning på band och ute på helgerna. Fördelen när man pluggar är ju att man kan springa ute även på vardagarna ibland (även fast det är mörkt 23 timmar om dygnet ;)).

Men sällskap är ju helt klart en grym lösning. Om man hittar någon som är intresserad att haka på alltså :)

Jag brukar haka på gänget som springer hemma i Gävle på friskis och även här i södertälje har gymmet en löpgrupp. Det är verkligen toppen om man inte känner någon som kan tänka sig att följa med :)

Hoppas du får en fin helg!

Svar: Ja, hem-hemma i "skogen" är det mest älgar och vildsvin jag är rädd för, men mycket hellre det än potentiellt skumma typer i stan. Ska kolla upp om det finns några grupper som springer här i Kalmar, vore verkligen bra, i alla fall till de vanliga distanspassen där tempot inte är superviktigt.

Trevlig helg! :)
Alexandra

2013-10-12 @ 09:41:08
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: fight4fit

Härligt att det kändes bra men skynda långsamt nu va :) Och gillar skarpt er kreativitet där ;)

Svar: Kroppen accepterar inget annat än långsamhet just nu, den löser det bra själv utan min hjälp, haha.
Alexandra

2013-10-14 @ 22:20:42
URL: http://www.fight4fit.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0