Fredagslöpning

Veckans första (enda?) löprunda blev på självaste fredagkvällen när det börjat mörkna. Det var riktigt kallt ute och blev därför den första rundan med både mössa och vantar den här säsongen. Trots lite värkande ben efter torsdagens benpass var det pigga ben som sprang runt på gatorna. Som alltid efter x antal dagars löpvila har jag det lite kämpigt i början, kommer inte in i den rätta känslan och tycker att det är lite småtråkigt att springa. Men sen, efter några kilometer brukar det släppa, och så även igår. 
 
Sammanlagt 8 kilometer i 5:03 min/km utan att känna av höften! Idag påminner den mig om sin existens, men det känns ändå som att det går åt rätt håll. 
 
 
Efter en snabb dusch anlände sedan Hannah och Linda och fredagsmys stod på menyn. Hemmagjord pizza och Idol, sämre kan man ha...
 
Imorse (kanske snarare i förmiddags) cyklade jag iväg till gymmet för att träna rygg och mage. Stående och sittande rodd, latsdrag, plankan, russian twist och lite annat smått och gott. Avslutade med ett par övningar för axlarna och sedan var jag nöjd för dagen. Nu sitter jag här i underställ i soffan och förbereder mig inför dagens lilla utflykt. Vi tänkte upptäcka Kalmar på cykel idag. Ingen träning, bara en härlig runda med fotopauser, fika och frisk luft.
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Mari

Härligt tjejen :).

2013-10-19 @ 15:01:34
URL: http://www.doitforyourself.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0