En helg i oktober

En helg, tre träningspass, en äppelpaj, x antal kakor, lite godis, en sväng till Borgholm och en tur till IKEA. Det var den helgen det.
 
I fredags cyklade vi in till matmarknaden som varit i stan några dagar, efter att vi slagit ihop datorerna och gett oss själva helg. Godis, korv, bakverk och diverse mat. Alltid lika kul med matmarknader! Bäst av allt var det långa samtalet vi hade med en gammal dam. Fantastiskt härlig och frispråkig människa som berättade vad hon tyckte om allt från Gustav Vasa till alkohol och våfflor.  
 
 
Framåt kvällen tog jag och Linda på oss de lite varmare kläderna och sprang en sväng på Stensö, närmare bestämt 7,5 kilometer. Det finns verkligen inget bättre sätt att inleda helgen på. Igår körde jag ett bra bålpass på gymmet med uteslutande övningar för mage och rygg. Verkligen inga pass jag ser fram emot, men nu nedrans ska den här kroppen bli stark nog att prestera nästa år! 
 
Och så idag, skulle jag egentligen sprungt en sväng men valde att gå till gymmet istället. Kände av höften lite, lite under en promenad imorse och tog det säkra före det osäkra. 60 minuters mos av axlarna som avslutades med lite stakning i SkiErgen och så några minuter på roddmaskinen. Inga bilder från några av helgens träningspass, men jag har känt mig ovanligt stark. Känner att jag vågar utmana mig själv lite mer på gymmet numera, med tyngre vikter och nya övningar. En bra känsla
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken härlig helg,blandat med mycket gott!:)

Skönt och känna sig stark i kroppen! :) Grymt!

2013-10-28 @ 10:20:32
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Karin

Vad härligt det låter! Ser fram emot när jag kan börja träna på gym igen!

Svar: Ja det är gött när man kommer in i det. Nu ska jag hålla i det här bara! :)
Alexandra

2013-10-28 @ 20:39:38
URL: http://karinoalexander.com
Postat av: Emma

Åh, älskar såna marknader! Vilken otroligt härlig bild dessutom, mums! Låter som du haft en riktigt bra helg. Hoppas du inte blåste bort efter filmen igår ;)

Hur går det med billigaokober förresten? :)
Kram

Svar: Ja jag med, alltid lika roligt att gå omkring och provsmaka och kika runt! :)

Det går, men nu börjar det bli jobbigt. En (!) krona kvar på matkontot, efter gårdagens "storhandling" bestående av en mjölk och en yoghurt. ;) men jag och en är kvar i tävlingen, de andra två gav upp igår...
Alexandra

2013-10-29 @ 20:34:03
URL: http://semmla.shapemeup.se
Postat av: Emma

Ja, men då fixar du det galant :) Det är ju bara 2 ynkliga dagar kvar. Men det måste varit tufft. Hur mycket pengar började ni med?

Sv. Jag har inte lagat mycket mat med aprikoser, men jag har ju ändå sett flertalet recept med det i. Och här kändes det som att det skulle passa när jag läste receptet. Just det söta med sältan (hade säkert blivit ännu godare med ost i också av den anledningen). Det var en riktig hit faktiskt :) Så det rekommenderas!

2013-10-29 @ 21:09:51
URL: http://semmla.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0