#billigaoktober

Vi har en tävling nu i oktober, jag och tre kompisar. Tävlingreglerna lyder som följer:
800 kronor att spendera på mat. Mat i frysen eller skafferiet får användas, men till nya inköp gäller 800 kronor.
 
Först och främst är utgångsläget lite olika för oss. Frysarna innehåller väldigt olika mycket matvaror. Min innehåller för tillfället ett par kycklingfiléer och några torskfiléer. En annan tävlingsdeltagare (ingen nämnd, ingen glömd) har köttfärs, kyckling och falukorv som skulle räcka till ett helt fotbollslag. Men jag är inte bitter! ;)
 
 
Denna lilla tävling pågår till och med nästa fredag. 1,5 vecka och kvarvarande matpengar för mig är 44 kronor. Igår lagades veckans storkok och valet föll på linsgryta till ett helt kompani och ett par limpor bröd. Passade även på att göra en omgång müsli och just nu är knäckebrödet i ugnen. Jag tycker verkligen att det är kul att experimentera i köket, men med min kyl och frys just nu är fantasin viktigare än de få matvarorna som återstår.
 
 
En i gänget har det värre än jag. Med 4 kronor kvar på matkontot blir det en knaper vecka för stackars Linda. Man skulle kunna säga att vi lever ett äkta studentliv nu, men jag totalvägrar nudlarna. Jag hävdar bestämt att det går att äta bra, god och billig mat.
 
Efter några timmar i köket återstod bara det roligaste... Aldrig förr har jag önskat mig en diskmaskin så mycket som igår.
 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Saras Träningblogg

Haha. vilken kul grej :D

2013-10-22 @ 16:54:04
URL: http://monch.blogg.se
Postat av: mari

Grym grej. Ska bli kul att höra hur det gick =)

2013-10-22 @ 19:13:25
URL: http://www.doitforyourself.shapemeup.se
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Men åh vilken bra tävling! Inspirerande!
Vågar jag ens nämna att jag åt på restaurang ikväll?!

2013-10-22 @ 19:53:57
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Anki

Vilken kul grej!
Något sådant skulle man alldeles ha provat..:)

Svar: Ja, det är en riktig utmaning faktiskt! Lite trist när det är extrapris på lösgodis just den här veckan, men men.... ;)
Alexandra

Postat av: Julia

den där grytan ser svingod ut!

Svar: Jag är en köttälskare egentligen, men för att vara vegetarisk var den riktigt god. Och billig! ;)
Alexandra

2013-10-22 @ 23:26:56
URL: http://takethetime.blogg.se/
Postat av: pilla

Åh jag älskar det projektet! Får jag härma idén?

Svar: Självklart får du det, ett tips är att fylla frysen innan! ;)
Alexandra

2013-10-24 @ 09:06:10
URL: http://pernillabredolt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0