500 repetitioner

Efter två hela vilodagar och en väldigt lätt träningsvecka förra veckan var jag mer än laddad inför kvällens benpass. Hade tänkt ut upplägget innan, men inte riktigt spikat övningarna.

Ni vet känslan av att vilja bli riktigt trött i kroppen? Känna benen darra när man tvingar dem att böja sig en sista gång? Det var den känslan jag ville åt idag, och det var också den känslan jag fick till.

Upplägget var 100 repetitioner på varje övning med uppdelningen 40+30+20+10. Alla set genomfördes med så lite vila emellan som möjligt.

Det var vansinnigt mycket folk på gymmet ikväll, och dessutom lite extra trångt pga att de bygger om för tillfället. Men, jag tog min kettlebell och mina hantlar och knallade ut till "grabb-hörnan" där bicepsen pumpas för glatta livet, och tog plats framför en spegel. Fick snart sällskap av en väldigt trevlig tjej som dagen till ära också körde ben och som också tröttnat på det lilla utrymme som fanns i salen avsedd för funktionell träning.

 
Hur som helst, övningarna som fick benen att darra var följande:
- Draken (med viktplatta, 5 kg)
- Sumosquats med kettlebell (20 kg)
- Utfall med hantlar (2*7 kg)
- Bäckenlyft (8 kg)
- Vadhävning/tåhävning (2*8 kg)
Observera att vikterna inte är av någon som helst vikt (höhö) utan enbart för min egen skull.

Avslutade sedan med några sidoplankor för höftens skull och för att kräma ur det allra sista - den gamla godingen jägarvila.

Efter detta pass med 500 repetitioner av olika slag var nöjd och belåten och ett steg närmare den där starka kroppen jag strävar efter. Idag var det verkligen kul att gymma, fler pass som det här, tack! Att sedan avsluta kvällen med kladdkaka framför Bonde söker fru med härliga vänner gjorde inte saken sämre.
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Mari

Utmärkt pass. bra där :) ska nog besöka gymmet idag, köra igång kroppen lite smått efter förkylningen.

Skorna där, gillar du dom?

Svar: Skorna tycker jag himla bra om, är väldigt bra för mina instabila fötter, riktigt nära kontakt med golvet. Rekommenderas!
Alexandra

2013-10-10 @ 08:40:23
URL: http://www.doitforyourself.shapemeup.se
Postat av: Lina

Vilket pass! Grymt!

Åh kollade också på bonde, favorit programmet! :)

Svar: Jaaa, älskade bonde söker fru!!
Alexandra

2013-10-10 @ 21:57:37
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Bea

Snygga skor!!! Är dom sköna? Ska nämligen införskaffa mig ett par nya..

Svar: Nedrigt sköna, väldigt "nära kontakt" med golvet. :)
Alexandra

2013-10-11 @ 15:39:30
URL: http://beatricenygren.blogg.se
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Gött pass och grymmesnygga skor

Svar: Ja, de är definitivt nya favoriter! :)
Alexandra

2013-10-13 @ 16:05:04
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0