Simning och fotboll

Ny vecka, nya möjligheter. Ja, exakt så kände jag igår när jag vaknade. Efter söndagens väldigt vilsamma vilodag ägnade jag gårdagen åt kursstart, föreläsing och några timmar på biblioteket. Storkok med biffar och lax (herre min jösses så gott!) och sedan for jag och Linda iväg till simhallen. Ja, du läste rätt... simhallen igen!

Jag är som sagt allt annat än en simmare, men nu börjar jag nästan tro att det finns hopp även för mig. Linda hade en liten lektion med mig i vattnet; sträck uuuut, sträck uuuut, tänk att du är ett spjut! Vi hade en hel bana för oss själva vilket var himla skönt, men så hoppade en tjej i vattnet. Med mössa, glasögon och man såg direkt att det där, det var en simmare det. Linda släppte genast förbi henne men jag kunde bara inte göra det. Tävlingsmänniskan fick säga sitt och jag kämpade bredvid henne en hel längd, med allt annat än avslapppnad stil. Hon skulle bara inte förbi. Efter en längd gav jag upp och lät henne fortsätta simma sådär elegant genom vattnet medan jag plaskade på efter bästa förmåga några meter bakom...
 
Nu är jag precis hemkommen från den första fotbollsträningen på länge. Var lite orolig över både höft och fot, men so far, so good. Det märks att kvalitetspassen i löpningen har uteblivit de senaste månaderna. Uthålligheten finns där i viss mån, men när det ska springas fort över hela planen blir jag rejält andfådd. Försöker att inte stressa upp mig, intalar mig att jag har gott om tid att bli bra i kroppen och återfå konditionen. Det var en himla rolig träning i alla fall, som nu efterföljs av soffhäng och tilltugg...
 
Givetvis hade jag även yoghurtdränkta nötter och bananer i påsen, men de var slut redan innan jag kom hem från affären, precis som vanligt...
/A.

Kommentarer
Postat av: Karin

Hahaha varför är det ALLTID så att man äter upp dem direkt? Skönt att jag inte är ensam i alla fall :) Skönt att höft och fot höll för träningen. Och precis, det är inte nu du ska vara i toppform. Hade du varit det känns det som ATG hela säsongen varit felplanerad ;) I maj, då smäller det (för dig alltså)!

Svar: Jag tror jag ska börja köpa UTESLUTANDE gott naturgodis, inga nötter som är sådär halvtråkiga i slutet. Höften och foten var inte lika glada dagen efter, men vad tusan, lite får de där kroppsdelarna väl klara...? ;)
Alexandra

2013-11-05 @ 22:03:23
URL: http://karinoalexander.com
Postat av: Lina

Haha samma för mig, nötterna med choklad runt ryker först :)

Kul med simmet, underbara simbubblan:)!

Tack för din peppande kommentar på bloggen! :) hjälper mycket! :)

Svar: Jag är inte riiiiktigt i simbubblan än, men snart så! ;) Lycka till i helgen nu, kör så det ryker!
Alexandra

2013-11-05 @ 22:41:11
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Jag har simning på min att-göra-lista
Men det blir bara inte av
Drar mig
100 undanflykter
Men inspireras av det du skriver
Tack

Svar: Jag har också många undanflykter, men nu nedrans ska undanflykterna inte få vinna längre. Hur svårt kan det vara att bli en acceptabel simmare liksom?
Alexandra

2013-11-06 @ 06:50:06
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: fight4fit

Lycka mellan raderna :) Låter som du haft det underbart med både simning och fotboll. Hade också med en sån påse hem idag och mina yoghurtdränkta nötter försvann också innan jag kom hem? Hmm... tjuv i farten? :)

Svar: Hehe ja det måste vara ett antal tjuvar utspridda över landet verkar det som. ;)
Alexandra

2013-11-06 @ 21:45:34
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Julia

så skönt att simma ju :)

Svar: Ja när man har kommit igång och simmat några längder är det riktigt gött. :)
Alexandra

2013-11-07 @ 08:38:07
URL: http://takethetime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0