Morötter när de är som bäst

Jag är inte redo för helg än! 
 
Det är väldigt sällan som jag inte välkomnar helgen med öppna armar, men just nu hade jag faktiskt kunna tänka mig att genomföra en torsdag en gång till innan det är dags för helg. Dagarna rullar på alldeles för fort i förhållande till det vi ska hinna med att göra i skolan fram till den 20e december. Varje dag ser ungefär likadan ut:
 
06.15: väckarklockan ringer.
07.00: jag stiger upp.
07.45: äter frukost samtidigt som jag plattar håret.
08.00: befinner mig på biblioteket.
08.00-16.00: grupparbete. 
 
Vad som sedan följer är alltid en timmes träning samt matlagning. De senaste veckorna kan dock antalet gånger jag ätit före 21.30 räknas på mindre än halva handens fingrar då träningen ofta drar ut på tiden. Det är inte heller helt ovanligt att pluggandet fortsätter även om grupparbetet avslutats för dagen..... Det är helt enkelt väldigt mycket just nu. Onsdagstraditionen med Bonde söker fru, Grey's Anatomy och bakning är det enda som inte tummas på.
 
Igår blev det återigen en löprunda som slutade i affären. Denna gång sprang jag hemåt med smör och florsocker i kassen. Gårdagens bakning blev min absoluta favoritkaka, som kanske inte blev helt perfekt utseendemässigt, men smakmässigt fanns det absolut ingenting att klaga på...
 
 
Efter att ha smällt i mig ett par bitar överbliven morotskaka begav jag mig till gymmet för ett par timmar sedan. Idag stod ben på programmet, dock ett ganska ostrukturerat benpass. Jag brukar i princip alltid ha upplägget klart för mig, men idag kände jag för att låta lusten styra, och det blev faktiskt ett bra pass. Knäböj och utfall av olika slag men olika vikt och antal repetitioner utgjorde grunden, tillsammans med benindrag på boll, bäckenlyft och draken. 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Lina

Bra benövningar!!

Morotskaka är så gott! :)

2013-11-29 @ 06:17:40
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: fight4fit

Så fantastiskt mumsigt! Vattnas lite här nu!

Svar: Det var fantastiskt gott, kanske nästan lite FÖR gott med tanke på att endast en bit finns kvar nu...
Alexandra

2013-11-30 @ 00:10:15
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Viccys Biffblogg!

Åh, morotskakaaa! ;)

Svar: Kakornas kaka! :)
Alexandra

2014-03-09 @ 20:26:37
URL: http://biffdricka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0