Lokalsinnet Gud glömde

Det krävs ett lokalsinne utöver det vanliga för att lyckas virra bort sig inne i stan i Kalmar. Jag kände att jag behövde lite frisk luft igår och slog två flugor i en smäll när mjölken var slut. En liten, liten, liten löprunda till affären och tillbaka skulle bli lagom eftersom jag skulle på Bodypump två timmar senare.
 
          
 
Sprang in till stan, handlade min mjölk och gick ut genom dörren. Lyckades därefter på något märkligt sätt tappa bort mig, visste inte vilket vatten jag skulle ta sikte på och hamnade till slut nere vid stationen, på helt fel sida av stan. Jag brukar säga att jag har dåligt lokalsinne, men ordet dåligt räcker inte för att beskriva min totala avsaknad av lokalsinne. Det existerar inte i min hjärna, på riktigt. Det hela slutade med att jag sprang 4 kilometer med ett mjölkpaket i handen. Kom därför hem efter en lite längre runda än planerat och cyklade sedan iväg till stan för att vara med på Kalmarbrudarnas favoritpass. Kan återigen konstatera att det där med pass inte riktigt är min kopp the. Det är inte det att det inte är jobbigt, men det där med att köra frivändningar och knäböj i en hastighet som inte är av denna värld är inte det bästa för tekniken. Inte för mig i alla fall. Alla är olika, och tur är väl det! Jag är och förblir en ensamvarg på gymmet, eller åtmistone i den avseendet att jag gillar att kunna styra över mina egna pass.
 
Efter att ha ställt väckarklockan för morgonträning hela veckan och ändå valt att sova vidare lyckades jag äntligen ta mig upp i tid idag. Morgonen blev extremt stressig, men de 40 väldigt intensiva minuterna på gymmet var värt stressen.
 
Nu ska jag strax gå till stationen för att åka hem och jobba på julmarknad samt gå på ytterligare en årsfest. Ha en trevlig helg! 
 
/A.
 

Kommentarer
Postat av: Mari

Oj. Vilken otur. Men rätt skönt kanske ? =)

2013-11-15 @ 19:04:59
URL: http://www.doitforyourself.shapemeup.se
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Men ååh julmarknad!

2013-11-17 @ 21:25:04
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha, förlåt att jag skrattar, men det var ju lite roligt. Jag skulle säkert ha kunna gjort samma grej. Fast jag tror att jag har bra lokalsinne, det har jag inte... Så jag blir alltid lika förvånad när jag kommer bort mig :P

Lycka till med pluggandet!

Svar: Haha ja jag blir då aaaaaldrig förvånad när jag tappar bort mig, helt hopplös!
Alexandra

2013-11-20 @ 17:27:39
URL: http://semmla.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0