Säg farväl till min klena bål

10 dagar kvar till Göteborgsvarvet, och idag vaknade jag med ont i halsen. Surprise! Efter en stund gick det dock över, men jag känner att kroppen inte är helt hundra då jag känner mig allmänt trött och orkeslös. 
 
Hade tänkt springa 15 kilometer idag, men är klok nog att avstå. Blir på sin höjd en promenad eller möjligtvis en sväng till gymmet. Om det blir gymmet, blir det dock ingen biceps-tricepsträning. Jag är fast besluten att börja jobba på mina svagheter. Det är så enkelt att spendera tiden på gymmet bland skivstängerna och hantlarna och träna favoriterna armar och axlar, men desto svårare att förmå mig att träna upp en stark bål och rygg. Jag förstår inte hur jag kan vara så klen i bålen?! Det finns absolut ingen övning som är så jobbig som plankan! Det ska det bli ändring på nu - och där med basta. 
 
Annars rullar livet på som vanligt hemma i de västra delarna av Småland. Igår spenderade jag några timmar hos Emelie och hennes lille grabb. Vi satt i solen, åt glass och hade det allmänt gött. Solen alltså - som jag har längtat! Fortsatte sedan med fotbollsträning i lika härligt väder. Hoppas på många sådana dagar framöver, där pluggandet kan ske i en solstol istället för vid köksbordet. 
 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Ingefärsavkok med honung och whisky intas i skrivande stund
Stämma i bäcken

2013-05-08 @ 19:46:13
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du ser lite frusen ut Alek? ;) Gåshud på benen!

Svar: Haha jag såg det med faktiskt, men var högst tillfälligt under en vindpust! ;)
Alexandra

2013-05-08 @ 22:12:37
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Proaktivt
Preventivt

2013-05-08 @ 22:22:23
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Mari

aj aj... krya på dig !! En citronshot varje dag, pressa en halv citron och tillsätt ytterst lite vatten.

2013-05-09 @ 16:13:49
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Lina

Hoppas du känner dig piggare nu!!!

Svar: Ja, nu är det faktiskt bättre i halsen. Hoppas det var hypokondrin som talade...
Alexandra

2013-05-09 @ 22:45:47
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0