Match och träningsplanering

Har precis kommit hem efter avslutad match, vinst med 2-0. Jag kan därmed andas ut något, foten höll och kommer med största sannolikhet vara fit for fight till helgen. Är alltid lite nervöst att spela fotboll de sista dagarna innan ett lopp, ett snedsteg händer så lätt...
 
Om ett par timmar är det dags att åka tillbaka till östkusten. Känner mig inte jättemotiverad till att köra drygt 20 mil, men ska ändå bli skönt att komma tillbaka till ordentliga pluggrutiner igen, hur härligt det än är att vara hem-hemma. 
 
Veckan som kommer är det fokus på att vila och att äta bra. Träningsplaneringen är lite knivig en sådan vecka, är lite osäker på hur jag ska lägga upp det. Som det ser ut nu:
 
Måndag: Lätt löpning 5-10 km
Tisdag: Fotbollsträning
Onsdag: Vila
Torsdag: Vila/lätt löpning ca 5 km
Fredag: Vila/lätt löpning ca 5 km
Lördag: Göteborgsvarvet
Söndag: Fotbollsmatch
Måndag: VILA

Hur gör ni inför lopp? Helvila dagen innan eller försöker ni väcka benen med några få kilometer?
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Mari

=) åh spännande, snart dags. Jag håller tummarna för dig :) Jag väcker nog benen med några km iaf.

Svar: Tack!! Du ska inte springa då? :)
Alexandra

2013-05-12 @ 19:39:39
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Anki

Inte långt kvar nu e..:) Stort lycka till på lördag!

Svar: Nej nu är det bara sluttampen kvar. Tack!! :)
Alexandra

Postat av: Dessi

Inspirerande blogg du har! :)

Inför ett lopp brukar jag vila flera dagar innan, men det är jag det. Har testat att bara ha en dags vila men då har jag kroknat på loppet :P

Svar: Det får nog bli vila torsdag, fredag, så hoppas jag att benen är fit for fight sen! Krokna på loppet är det sista jag vill...
Alexandra

2013-05-14 @ 18:27:10
URL: http://www.dessi.se
Postat av: Mari

Sv. Nix inte iår, men kanske nästa =)

2013-05-14 @ 21:26:13
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Jenny

Som sagt härlig blogg! Hittade dig av en slump!

Svar: Nej men, vad roligt att höra! :) Ska genast spana in din. Och som svar på den andra kommentaren, så kan snuviga människor få mig att explodera i dessa dagar. Inte klokt vad jag är nojjig! Haha...
Alexandra

2013-05-15 @ 13:05:42
URL: http://www.springamera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0