På dejt med Gösta

Förra fredagen var jag på gymmet. Började pratade med en äldre herre som körde ett pass på löpbadet. När jag var klar att gå bjöd han in mig att testa hans pass med 20 % lutning nästa fredag. Jag skrattade lite och sa något i stil med "självklart, då ses vi då!". 
 
I fredags var det alltså dags, för inte sviker jag ett löfte till en pensionär! 35 otroligt svettiga minuter med min nyfunna vän. Ett backigt pass där man stundtals skulle sakta ner och vända på sig och gå baklänges för att träna baksida lår. Det tog bra, vill jag lova. Han berättade om en vän han hade tränat med tidigare, som var brandman, han "körde hårt som sjutton och svetten droppade från honom". 10 minuter senare konstaterade han nöjt att hans nya träningskompis också hade förmågan att svettas...
 
 
Eter 35 minuter stannande löpbandet och mannen bredvid sträckte fram handen och presenterade sig som Gösta, varpå han uppmärksammade en av de som tränade bredvid som verkligen använde stämbanden när han tog i. Med hög stämma fortsatte han: Jaha, det är visst en som föder barn här idag! 
 
 
Igår åkte jag hem tidigt på morgonen och spenderade 2,5 timmar i bilen för att sedan hoppa på en buss. Två timmars resa, match, förlust och två timmars resa tillbaka. Logfest, dans, dans, dans (!), hem, dags att sova när klockan var 04.00. Idag, hälsade på farmor som fyller år, och drygt 20 mil tillbaka till östkusten. Hektisk helg är bara förnamnet. Nu: plugg. 
 
/A.
 

Kommentarer
Postat av: Mari

Haha krutgubbe =)

2013-06-03 @ 19:26:46
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Louise

Åhhhhh, alla borde ha en egen Gösta!!!! :0)

2013-06-04 @ 16:31:40
URL: http://atasteofmylife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0