All-Time Record

Igår började jag jobba. Det känns väldigt roligt med jobb hela sommaren, fördelat på två olika arbetsplatser. Skillnaden mellan att sitta still och plugga på ett bibliotek i 8 timmar och att springa omkring, uppför och nedför trappor x antal gånger är väldigt stor. Idag åkte löparskorna på efter att ha gått omkring i Converse igår, ett mycket bra val såhär i efterhand då stegräknaren i mobilen rapporterade ett All-Time Record för personen som inte ägnar vardagsmotionen särskilt mycket tid.
 
 

Den uppmärksamma läsaren kan se att jag transporterade mig strax efter midnatt för snart ett dygn sedan. Efter en underhållande herrlagsmatch tillsammans med några från fotbollslaget begav jag mig ut i skogen till Emelie och compani för lite korvgrillning och skitsnack. Ett mycket bra beslut just då, mindre kul när klockan ringde imorse, hehe. 
 
Träning då? Har hon blivit alldeles förslöad den där Alexandran bakom tangenterna? No worries! 7 otroligt tunga kilometer strax under 5-kilometerstempo igår mellan jobb och fotbollsmatch och idag en fotbollsträning med precis lika sega och tunga ben. Imorgon får nog benen vila lite till förmån för överkroppen, då det är dags för lite styrketräning igen. 
 
/A.
 

Kommentarer
Postat av: Mari

Vad kul :) vad har du för sommarjobb?!

Svar: Jag jobbar på ett vandrarhem och i en lanthandel där jag jobbade i två hela år innan jag började plugga. :)
Alexandra

2013-06-12 @ 19:19:57
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Mari

Sv. Åh, vad mysigt det låter :)

2013-06-12 @ 21:14:23
URL: http://www.marriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0