Om helgen ändå kunde vara lite längre

Min semester är slut. Imorgon påbörjar jag mitt 13 dagar långa arbetspass med början i min favoritaffär; lanthandeln. Dagarna med beachfotboll i Åhus har varit precis lika bra som de brukar vara. Tillsammans med 10 taggade brudar kan det inte bli annat än bra. Torsdagen och fredagen ägnade vi åt att göra precis vad vi ville, det vill säga lite trixande med bollen på stranden, lite grill och lite chill.
 
 
 
Gårdagen ägnades åt gruppspelet, där vi vann gruppen med fem vinster och en förlust. Vidare till A-slutspel där vi idag åkte ut i åttondelsfinalen på straffar. Alltid tråkigt att förlora, men samtidigt är vi nog alla nöjda ändå - det är ju faktiskt mest (eller egentligen enbart) en kul grej. 
 
Och kul, det hade vi! 
 
Jag, Emelie och en halv Malin mellan två av dagens matcher.  
 
Förutom x antal minuters kamp om bollen på en sandstrand hann vi även med en löprunda på fredagkvällen. 7 kilometer med sådär lätta ben som uppenbarar sig alltför sällan. Fötterna har tejpats hårt och har överlevt sanden. En blå lilltå är den enda skadan i år, även om det löjligt nog gör nedrigt ont. 
 
Nu sitter jag här framför datorn med en kaka i handen och laddar inför morgondagens jobbpass. Lite tröttare, lite gladare och lite brunare. Tack för i år Åhus, vi kommer tillbaka. 
 
/A.
  

Kommentarer
Postat av: Anki

Låter som några riktigt härliga dagar! :)

Svar: Definitivt! :)
Alexandra

Postat av: mari

Låter helt fantastiskt =) Kul !!!

Svar: Ja det var några väldigt välbehövliga dagar! :)
Alexandra

2013-07-08 @ 08:50:51
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Gött mos!

Och du. I did it!

Svar: Asgött mos! Och du. Grymt!
Alexandra

2013-07-08 @ 19:28:23
URL: http://akaontherun.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter helt underbart :) Jobbar du med Sara förresten?:) kram

Svar: Det var helt underbart! :) Hrm, Sara vem? :)
Alexandra

2013-07-09 @ 22:44:06
URL: http://Overenskommelsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0