Livet på landet

Söndagen och vilodagen är här. En efterlängtad sovmorgon och lång frukost (som till tidunkten sett borde varit en lunch) med flera koppar kaffe och nu även några rutor choklad. Till frukost.
 
Igår var det en stor dag i bygden där jag håller till då det var den så kallade Bolmendagen. Diverse aktiviteter runt hela Bolmen (som faktiskt är Sveriges 10:e största sjö) och den väldigt levande landsbygden visade vad den hade att erbjuda. - Så även det lilla köpcentrumet där jag håller till om dagarna. Det var nog faktiskt den stressigaste arbetsdagen i mitt liv, med fullt ös hela dagen. Tiden gick otroligt fort, hungern blev väldigt stor och glassen som fick bli efterrätt efter en lunch i form av en banan när jag slutade 16.30 var det godaste på länge.
 
Inledde gårdagen med lite löpning. 8 kilometer före frukost, som till en början var något sömniga. Efter några kilometer vaknade jag dock till liv och kunde njuta av att bara låta benen rulla. Efter jobbet begav jag mig till gymmet och ägnade mig åt cirkelträning med mina goda vänner skivstängerna. Fortsatte sedan kvällen med att umgås med min kära vän Emelie. Klockan 23.00 var det dags för äventyr... En fisketur i mörkret slår det mesta!
 
  
 
/A.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0