Länge leve filmjölken

 
Mat. Jag älskar mat. Äter det mesta. Kommer aldrig sluta äta kolhydrater, aldrig sluta äta smörgås. Kommer för alltid älska bacon. Och kan dessutom äta en halv kladdkaka utan några som helst problem.
 
Men någonting har hänt. Jag har alltid avskytt fil och naturell yoghurt. Minns hur jag som riktigt, riktigt liten åt a-fil med ungefär en halv deciliter strösocker i hos farmor och farfar. Det såg ju så gott ut när de åt det, men nej - det smakade bara surt och äckligt trots den ganska rejäla sötningen. Men så i år, fick jag för mig att jag skulle göra som jag hört att man ska göra om man inte tycker om oliver, nämligen testa att äta det 12 gånger. Om man fortfarande inte tycker om det efter 12 försök är det helt enkelt ingenting man ska ha på sin tallrik. Ett par månader har gått och långt mer än 12 tallrikar fil och naturell yoghurt har förtärts. Attans, säger mitt ekonomiska studenthjärta. Gröt som är så billigt!
 
Smörgås, ägg, yoghurt, fil, müsli och godis är vad jag i stort sett levt på i sommar. En och annan glass också. Och kaviar. Skam den som ger sig - länge leve filmjölken. Och äggmackan, men det är sedan gammalt. 
 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag håller med! Mat är verkligen ett av livets allra godaste!

2013-07-30 @ 22:13:52
URL: http://www.bodyjoymamman.blogspot.se
Postat av: Mari

:) Det var ett bra tips, ska testa... fast och andra sidan, på vad?? Jag som äter typ allt =)

2013-07-31 @ 09:24:33
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Alexandra 2

Döööör vad hungrig jag blev av inlägget!!! Gott, och ja, äggmackan med kaviar är helig. Frågan är när du ska komma till Jönköping och testa triathlon???

Svar: Haha, jag är ju knappt simkunnig så det lär dröja. ;) Kan komma dit och springa lite däremot!
Alexandra

2013-07-31 @ 22:39:49
Postat av: Anki

Fil har jag rejäl dille på mellan varven också. Under arbetsveckorna brukar jag ha det och musli med som mellanmål, perfekt! :)

Svar: Huuur gott som helst verkligen, förstår inte att jag gått miste om det under så lång tid. Men du, jag kan fortfarande inte kommentera i din blogg?
Alexandra

Postat av: Alex2a

375 m simning, 11,5 km cykel och 3,2 km löpning. Du kommer tycka att det är piece of cake! Kom igen, det är varje onsdag kl 18 fram till 28 augusti. Tro mig dt var asmånga som simmade bröstsim inklusive mig! Alla åldrar och förmågor var med, en riktigt trevlig kväll!

2013-08-01 @ 13:31:22
URL: http://abacklunds.blogg.se
Postat av: Alex2a

http://axamotriathlon.se/

2013-08-01 @ 14:13:51
Postat av: LINNÉA FLYSTAM

Åh vad gott!

Min blogg är i full gång med bra uppdatering och massa nya bilder! Kika gärna in. Kram
linneaflystam.blogg.se

2013-08-01 @ 18:01:39
URL: http://linneaflystam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0