Sakta men säkert

Jag är på g igen! Mycket mat, sömn och ofantligt stora mängder kaffe har gjort att jag åter igen börjar se saker från den ljusa sidan. Energin är tillbaka både i det vardagliga livet och i träningen. Foten repar sig, har just inhandlat skadetejp och ska ägna resterande del av eftermiddagen åt att läsa instruktioner om hur man tejpar fötter på bästa sätt. Även om jag har tejpat den varje träning och match i snart två års tid, har jag ännu inte lärt mig att göra det riktigt bra själv.
 
Tisdagens och onsdagens träning har blivit på gymmet, med fokus på cykling för att få igång blodcirkulationen i foten och för att få lite konditionsträning med tanke på avsaknaden av löpning. Igår följdes cyklingen upp med styrketräning för mage och rygg, och träningsvärken är inte nådig idag! Sådär vansinnigt påtaglig att det till och med gör ont i magen om jag nuddar den med fingret. Och nu överdriver jag faktiskt inte.

Annars har Kalmar bjudit på ruskigt kallt, men härligt väder idag. Promenaden mellan biblioteket och skolan var minst sagt uppfriskande.
 
 
/A.
 

Kommentarer
Postat av: Lina

härligt att du är tillbaka på banan igen!

Kalmar är en så himla fin stad! :)

2013-01-24 @ 21:24:58
URL: http://cyklingminpassion.blogspot.com
Postat av: Karin

Gött att du är piggare igen! Hoppas foten håller sig i chack nu! (Hur fan man nu stavar till chack. Eller skack? Oh shit...)

2013-01-24 @ 22:32:07
URL: http://karinoalexander.com
Postat av: Anki

Härligt att det är på väg att vända!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0