När luften går ur och allt går på autopilot

Det är svårt att beskriva känslan i kroppen just nu. En otroligt intensiv vecka där allt fokus låg på fredagens tenta. När så mycket energi går till en specifik sak som sedan råkar gå käpprätt åt skogen, är det svårt att ladda om batterierna och fokusera på annat. En omtenta är inte hela världen, det är det faktiskt inte, men jag är ju inte den som ska misslyckas.
 
Har svårt att hitta motivation just nu. Det känns som att allt går på autopilot. Jag känner inte för att träna, men jag gör det ändå. Jag känner inte för att plugga, men jag gör det ändå. Den där autopiloten alltså, den finns där på gott och ont. I fredags gick jag till gymmet, ställde mig på löpbandet med Greyhound på repeat i lurarna, stirrade på en punkt i väggen och bara sprang. Tills svetten hade förändrat färgen på tröjan och frustrationen lämnat kroppen. Inget roligt pass, men det fyllde sin funktion, lika mycket fysiskt som psykiskt.

Igår kopplades autopiloten åter in. Åkte till Nybro och åkte några varv på skidorna. Svårt att förklara även det här, men det kändes som att all energi som lagts på tankeverksamhet tagit bort kraften från musklerna. Gav upp efter 45 minuter. 45 minuter är alltid något, även om jag hade behövt minst det dubbla. Gör ett nytt försök imorgon om jag känner för det, autopiloten ska få vila ett par dagar nu... 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Karin

Kämpa på! Ibland är livet lite mer ner än upp, men snart vänder det. Du kanske bara behöver lite tid att faktiskt få ta igen dig på. Det ÄR väldigt påfrestande när det är mycket i skolan även om det är inte så fysiskt egentligen. Ta hand om dig så vänder det snart! Stor kram.

2013-01-20 @ 14:54:34
URL: http://karinoalexander.com
Postat av: Anki

Ibland finns verkligen energin bara inte där.

Hoppas du får tillbaka den snart igen bara!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0