Träningsplanering

Det där med att planera träningsveckan är bannemig inte det lättaste. Som det är nu tränar jag fotboll 3 gånger i veckan, vill löpträna varannan dag och styrketräna åtminstone två pass i veckan. Och veckan har som bekant 7 dagar...
 
Jag funderade på det tidigare idag, på anledningarna tillatt jag tränar. Fotbollen är given, det är så fantastiskt kul, behöver ingen mer anledning än så. Löpningen ger mig bra kondition och en härlig känsla i kroppen. Hjälper till att rensa huvudet och ger enorfiner jag inte vill vara utan. Styrketräningen har blivit rolig på senare tid. Mage, rygg är viktiga muskler att träna, ben likaså. Mina favoriter axlar och armar är däremot lite svårare att hitta bra anledningar till att träna. Är fåfänga godkänt?
 
Ja, för så det är faktiskt. Trots att jag löptränar inför Göteborgsvarvet och tränar för att bli bättre, snabbare och starkare, så är fåfängan en stor drivkraft. Är övertygad om att de flesta känner så, mer eller mindre. Klart att jag vill få resultat av allt slit, att timmarna på gymmet formar kroppen så som jag vill. Jag vill då inte ha en klassisk löparkropp!
 
Idag blev det löpning. 12 km på löpbadet á 4,58 min/km. Det var som vanligt en kamp för huvudet, och idag även för kroppen. Väldigt nöjd med att jag lyckades förmå mig att stanna kvar på löpbandet trots uttråkningen. Otroligt skönt att få hoppa av bandet, möta upp Hannah som kämpade bland vikterna och fortsätta till duschen och bastun. Vardagslyx på lediga dagar! :)
 
Eftermiddagen har sedan spenderats i Hannahs soffa. Letade reda på ett par förkläden, gjorde dadelbollar, drack kaffe och kollade på film. Bra avslut på två mycket välbehövliga lediga dagar.
 
 
 
 
/A.

Kommentarer
Postat av: Mia

Bra jobbat. Så låååååångt på bandet. Tjockisen klarar, eller snarare klarade, bara 20 minuter åt gången innan tålamodet försvann.

Svar: I know! Det tråkigaste man kan ägna sig åt, alla kategorier!
Alexandra

2013-02-21 @ 08:30:19
URL: http://www.menmia.se
Postat av: Rund är också en form!

Klart man vill se resultat på sin träning på ett eller annat sätt.

Och nej, löparband är inte kul. Men funkar så här års i nödfall.. :-)

2013-02-22 @ 15:22:32
URL: http://rundarocksaenform.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0