Lediga, svettiga dagar

Lediga dagar. Det känns som något jag kan vänja mig vid!
 
Efter att ha stressat ihjäl oss för att få klart grupparbetet i tid igår, kommer nu belöningen i form av två helt lediga dagar. Ska strax iväg till gymmet med Hannah, tänkte köra överkropp idag med fokus på armar och axlar. Tänk att jag faktiskt tycker om att styrketräna nuförtiden, väldigt otippat. Vad jag ska ha armar och axlar till kan man dock fråga sig, hehe. Tänker att det kan vara bra inför fotbollssäsongen...
 
Hade tänkt springa utomhus igår, men snön valde att infinna sig igen, så fick istället bli en tur på löpbandet. Skulle köra intervaller, men de nog för enkla för att få kallas för intervaller. Överraskande och glädjande! Nästa intervallpass får helt enkelt gå i snabbare tempo.
 
Med en minuts jogg i 5.30 min/km mellan varje intervall tog jag mig an 1-2-3-4-5-4-3-2-1 minuter i 4.36 min/km. Blev förvånad över att det kändes så lätt, med tanke på att jag inte sprungit särskilt mycket den senaste tiden. Antar att fotbollens omedvetna intervallträning har gjort sitt till konditionen.
 
Det är otroligt mycket människor på gymmet på eftermiddagarna och kvällarna, lite jobbigt mycket faktiskt. När jag sprang på mitt löpband igår, slog det mig hur många som bara verkar "sitta av tiden" på gymmet. Som går omkring bland maskinerna med mobilen i högsta hugg och som står på crosstrainern utan att anstränga sig till varken flås- eller svettgränsen. Till vilken nytta? Fortsatte in i omklädningsrummet, rejält svettig efter mitt löppass. Där var ett antal kvinnor i olika åldrar, redo att gå från gymmet. Om inte de hade tagit på sig ytterkläderna hade jag inte på något sätt kunnat se att de var påväg därifrån - inte en svettdroppe eller en ofixad frisyr där inte! De kollade på mig, på min svettiga tisha och mitt ansikte med mascaran som förflyttat sig från ögonfransarna - och såg förvånade och snudd på äcklade ut. Som att de var förvånade över att jag var svettig. Mycket märkligt.
 
En sedvanlig svettig spännisbild. Och nej, det är inte jag som glömt fälla ner toalocket...
 
Jag ser ingen som helst anledning att lägga tid på träning, om tanken inte är att göra någonting bra av det. Så kul kan det omöjligt vara att stå på en crosstrainer i tid och otid, utan motstånd och tempo.
 
Smaken är som baken, men svett är grejer för riktiga tjejer!
 
/A.
 
 

Kommentarer
Postat av: pilla

Ja, hela sverige verkar har bosatt sig på löpbanden. Måste varit en ovanligt stor svullarhelg förra för såhär många folk har jag inte sett i Sthlm på kö till löpbanden heller.

2013-02-19 @ 10:08:15
URL: http://pernillabredolt.com
Postat av: Alexandra 2

Haha! Bra där :) håller verkligen med dig!!!

2013-02-19 @ 22:31:22
URL: http://Abacklunds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0