Trötthet som trötthet?

Det är verkligen skillnad på att vara trött och att vara trött. När jag klev innanför dörren till lägenheten efter 10 timmars tragglande med b-uppsatsen på bibblan var jag trött. Trött i huvudet, trött mentalt, men kroppen anstränger sig inte särskilt mycket sittandes på en stol hela dagen. Efter en timme framför Masterchef (detta fantastiska program!) och lite energiintag i form av några knäckebröd begav jag mig till gymmet.

När jag är sliten mentalt blir det sällan några riktiga fullträffar på gymmet. Att räkna reps funkar inte, jag kan inte ta ut mig fullständigt på det sättet om inte huvudet är med mig. Då är det fantastiskt att jobba efter tid. 45 sekunder hårt jobb, 15 sekunder vila. Sammanlagt 28 omgångar (fråga mig inte varför, men var inställt sedan tidigare) och därmed också 28 riktigt effektiva och svettiga minuter. Efteråt lite plankor och rehab för höften. Dagens övningar fokuserade på överkroppen efter att jag sett ett par bilder på någorlunda välformade armar från i somras. Kände hur de förtvinade i samma stund som jag såg bilderna och planerade därför in styrketräning idag istället för den tänkta turen på motionscykeln. 

Nåväl, dagens övningar:
- hantellyft åt sidan.
- mage på bänk (raklång på rygg, upp och ner med benen).
- hantellyft och bicepscurl i kombinationsövning.
- dips på bänk.
- bicepscurl med skivstång.

Svettigt och kul. Och huvudet blev lite piggare samtidigt som kroppen blev tröttare - mission completed.

Nu återstår det bara att kolla på ett avsnitt av julkalendern innan jag säger god natt. Lär inte bli några problem att somna idag heller....


/A.


Kommentarer
Postat av: fight4fit

Hatar den känslan när man är trött i huvudet efter en hel dags plugg/jobb. Men skönt att gymmet gav dig lite mer balans mellan trött huvud / trött kropp! :)

2013-12-13 @ 16:11:12
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Anna-Karin Arvidsson

Härligt trötttrött!!
Och julkalendersmys!!
Älskar!

2013-12-13 @ 18:03:10
URL: http://akaontherun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0