Rådjur

En lördag i pluggandets tecken är snart till ända. Har precis slagit mig ner i soffan efter att ha ätit en fantastiskt god måltid. Mitt livs första rådjursstek gick inte av för hackor vill jag lova. Det må se mer aptitligt ut på den första bilden, men vem äter kött utan sås? Nej, jag tänkte väl det. Ingen. 
 
 
 
Pluggandet behöver jag inte skriva om, mer än att vi har hemtenta på måndag, det säger nog allt om pluggintensiteten just nu. Men dagens träningspass, det är värt några ord!
 
45 minuter med fokus på extremt få övningar. Den första är en övning jag inte har gjort särskilt mycket, men som är så himla kul. Marklyft. Jag gillar verkligen Friskis, men utrymmet vid skivstängerna är lite begränsat, vilket gör att det är svårt att köra marklyft med korrekt teknik och således helt utan stress en vanlig måndagkväll när det kryllar med folk. Idag däremot, var det helt perfekt. Vi var tre personer i utrymmet vid skivstängerna och jag kunde ha fullt fokus på rygg, ben, mage och skivstång. Mycket att tänka på, men det känns så himla bra när tekniken sitter. Körde ganska många repetitioner på ganska låg vikt, får se om träningsvärken avslöjar dagens aktivitet imorgon... Därefter körde jag bänkpress, rygglyft och så några minuter i SkiErgen. Det var de väl investerade 45 minuterna det. 
 
Nu ska jag ägna mig åt soffan och Så mycket bättre och några minuter plugg till. Trevlig kväll!
/A.

Kommentarer
Postat av: fight4fit

Sitter totlat jättehungrig på jobbet. Och då kommer denna bilden. Du kan ju lika gärna döda mig! SÅ gott :p

Svar: Hehe, KÄMPA!! ;)
Alexandra

2013-12-14 @ 20:45:53
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Anki

Mums, ser riktigt gott ut! Och ja, det är godare med sås! :)

Postat av: Alex2a

Åååhh tack :)) hoppas du har rätt!!! Låter så trist med din höft! :( hoppas det löser sig! Löper du på framfoten? Annars kan de nog vara ett hett tips att försöka skola om, brukar vara skonsammare för höften :)
Hoppas på lite snö nu! Tråkigt med grön jul....

2013-12-16 @ 16:45:07
URL: http://Abacklunds.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0