#sockerfriaugusti

Ja, sorgligt men sant. 
 
Tillsammans med fyra andra tappra kämpar är det en sockerfri augusti som gäller. Inget godis, inga kakor, ingen glass. Inte heller någon sylt, ketchup, sockrad yoghurt eller liknande. För mig, som är ständigt godisätande, är det här en rejäl utmaning. En dag av 30 har gått, och dagen har bjudit på mer än en frestelse. Nummer ett: att jobba i en mataffär med lösgodiset cirka två meter från kassan. Nummer två: kexpaketet på fikabordet. Nummer tre: mammas hembakade kakor i frysen. Men, so far, so good. Varje gång jag varit lockad att äta en bit center har jag istället tagit en klunk vatten. 
 
Och så nu, höll jag faktiskt på att trilla dit, helt omedvetet. Mamma hade köpte hem Messmör, något som jag inte smakat på många, många år. Tog förpackningen och stoppade mig själv i sista sekund. 5 % socker - inte tillåtet.
 
 
Skulle någon vilja hoppa på detta tåg är ni hjärtligt välkomna, använd hashtaggen #sockerfriaugusti i diverse sociala forum. 30 dagar är 0,8 % av 10 år. 99,2 % av de resterande 10 åren är det fritt fram att frossa i socker. Saken är biff - let's do this!
 
/A.

Kommentarer
Postat av: fight4fit

Hejja hejja! :) You can do it!

Svar: Heja, heja ja, alla hejarop behövs!
Alexandra

2013-08-01 @ 23:36:24
URL: http://www.fight4fit.se
Postat av: Alex2a

Googlade senast igår "sockerberoende" ... vet seriöst inte om jag kan leva utan mitt socker. Inte ens i 30 dagar! Men det är ju behövligt.. lite detox!

Svar: Det är fruktansvärt jobbigt just nu, vill ha glass, kakor, godis, CHOKLAD, rabarberpaj och kladdkaka. Helst på samma gång. Så kom igen nu Alex2a, var med din namne på denna sockerkamp? :D
Alexandra

2013-08-02 @ 08:09:16
URL: http://abacklunds.blogg.se
Postat av: Mari

Åh. Jag är med !! behöver lite pepp... hela semestern har varit sockerfri, men jag kan vara utan längre. Så nu kör vi =)

Svar: Gött, här är en som behöver stöd i abstinensen!
Alexandra

2013-08-02 @ 09:35:28
URL: http://www.marriie.blogg.se
Postat av: Jossan

Spännande! Är det helt totalt sockerfritt? Alltså noll-tolerans mot alla råvaror eller bara de som man förstår att det finns socker i som i de du nämnde? :)
SV: Vad kul att du kommenterade, är alltid kul att veta vilka som läser :)
Och tack för peppen! Är skönt att veta att man inte är ensam om att känna så. Jag mår faktiskt redan bättre, blev bättre efter dagens träning och efter den här dagen har saker ändrats, om du läser mitt arga inlägg så fattar du nog, så saker känns som sagt lite bättre :)

Svar: Det ska vara helt sockerfritt, men kanske med vissa undantag. Eller jag ser inte det som undantag egentligen, men det är fritt fram att äta frukt och produkter med socker "naturligt" i som t.ex mjölk (det enda jag kan komma på såhär på rak arm). Har sagt hejdå till kaviarn till ägget samt till leverpastejmackan med hackad gurka, det kändes hårt. ;) Det blev inte heller någon grillolja på kotletten som grillades ikväll, så ganska strikt är det ändå!
Alexandra

2013-08-03 @ 18:05:23
URL: http://jossan.shapemeup.se
Postat av: Mari

Sv. ;) Då peppar vi varandra. Ett tips, köp Kromtabletter. Dom tar bort sötsuget, och nej, det är inte bluff. Det funkar !! En enormt bra grej såhär i början av en period utan socker.

2013-08-03 @ 19:23:36
URL: http://www.marriie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0